کد خبر: 316370
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶
بازدید 152
از قصه و قصه گو حمایت می‌کنیم

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: از همه کسانی که در زمینه گسترش فرهنگ قصه گویی و داستان نویسی قدم برمی دارند، حمایت می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، حجت‌الاسلام مجتبی صداقت گفت: این سازمان همیشه حامی نهادهایی است که در حوزه کودک و نوجوان برنامه‌های موثری را ایفا می‌کنند.

حجت‌الاسلام مجتبی صداقت گفت: با توجه به این که قصه و داستان تاثیر بسزایی در فرهنگ‌سازی مردم دارند تصمیم گرفتیم از این جشنواره که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده حمایت کنیم که البته حمایت‌ها تنها به برگزاری این جشنواره ختم نمی‌شود و با کمک این کانون در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه‌های قصه‌نویسی و داستان‌نویسی در طول سال هستیم.

حجت الاسلام مجتبی صداقت، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در اختتامیه چهارمین جشنواره قصه‌گویی چله قصه‌ها این مطالب رابیان کرد.

این مسئول ادامه داد: نه فیلم، نه عکس و نه هیچ چیز دیگر نمی‌تواند به اندازه قصه و داستان بر روح و روان انسان تاثیرگذار باشد چرا که وقتی داستانی شنیده یا خوانده می‌شود شخص می‌تواند خود و یا هر یک از افراد اطراف خود را در آن نقش تصور کرده و شخصیت‌سازی کند که این نشان از اهمیت و تاثیر جدی عمیق داستان است.

معاون شهردار گفت: هر شخص و ارگانی که می‌خواهد در حوزه فرهنگی فعالیت کند باید به تاثیر قصه و داستان بر مردم و جامعه توجه کند.

به گفته صداقت: متاسفانه در حوزه حمایت از داستان و قصه‌گویی عملکرد ضعیفی داریم و مسئولین فرهنگی باید به فکر گسترش اقدامات و فعالیت‌های مناسب این حوزه باشند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به آثار مهدی آذر یزدی گفت: می‌توان به صراحت گفت امثال مهدی آذر یزدی وجود ندارند و اگر بتوان با برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌هایی همچون جشنواره چله قصه‌ها کودکانی با روحیه آن استاد تربیت کنیم می‌توانیم فرهنگ نسل آینده را ضمانت کنیم.

مجتبی صداقت در وصف مقام استاد آذر یزدی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند "من بخشی از تربیت فرزندانم را مدیون آثار و قصه‌های استاد مهدی آذر یزدی هستم" که این نشان می‌دهد اخلاص، سادگی و شیرینی قصه‌های این استاد در بسیاری از آثار وجود ندارد.

اختتامیه چهارمین جشنواره قصه‌گویی چله قصه‌ها به یاد پدر ادبیات کودک و نوجوان کشور استاد فقید مهدی آذر یزدی با حضور مسئولان استانی امروز ۲۳ تیر در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد برگزار شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =