نشست هم‌اندیشـی‌ سرپرست کانون استان تهران با مســئولین مراکز

علی رشیدی‌نیا سرپرست اداره کل کانون استان تهران در جلسه‌ای با مسئولین مراکز این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ در این جلسه که با حضور علی رشیدی‌نیا سرپرست کانون استان تهران، معاونان مالی-اداری و فرهنگی، مسئول حراست، کارشناسان روابط عمومی و فناوری اطلاعات و مربی مسئولان مراکز سطح استان، در سالن کنفرانس حجاب برگزار شد، در خصوص مسائل مهم اداری، مالی و مراکز کانون گفت‌وگو و تبادل نظر صورت گرفت.

در ابتدای این نشست، سیدعلی حسینی معاون اداری-مالی کانون استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از همراهی همکاران مراکز در بحران کرونا، پیرامون مسائل مهم اداری و مالی نکاتی را مطرح کرد. حسینی با تاکید بر اهمیت مسائلی از قبیل؛ پاسخگویی به موقع به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها، مدیریت هزینه‌ها و صرفه‌جویی در منابع و رعایت سلسله مراتب اداری در کلیه امور، انتظارات کانون استان را از همکاران مراکز یادآوری و به تلاش ستاد استان برای پیگیری کمبودها اشاره کرد.

سپس مهرنوش قربانعلی معاون فرهنگی کانون استان تهران در خصوص مسائل مربوط به حوزه‌ی معاونت فرهنگی به نکاتی اشاره کرد. وی به تشریح مسائل مهمی پیرامون کارگاه‌های مجازی و حضوری مراکز، تعامل‌های درون‌مرکزی و تعامل با والدین، ویژه‌برنامه‌های مراکز، استان، ستاد و ویژه‌برنامه‌های بین‌المللی، فراخوان‌ها و توجه به کتاب‌محوری  به عنوان رکن اصلی فعالیت‌های کانون پرداخت.

بخش دیگر این نشست، به پخش کلیپی از گزیده فعالیت‌های کانون استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، پژوهشی، اداری و مالی، فناوری و روابط عمومی مربوط به فصل بهار کانون استان اختصاص داشت.

در بخش مهم دیگری از این نشست، شش نفر از مربی مسئولان به نمایندگی از همکاران مراکز به بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادها و انتظارات خود پرداختند. در این راستا، نمایندگان مسئولان مراکز در خصوص امکانات و تجهیزات فنی مراکز، بهبود شیوه‌های تعامل با کانون زبان، بازنگری در تخفیف‌های ویژه‌ی اعضای فراگیر و کم‌برخوردار، تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در حوزه‌های مختلف و امکانات رفاهی به بحث و تبادل نظر پرداخته و دغدغه‌های خود را برای بهبود وضعیت فعالیت‌های مراکز و رفاه همکاران مطرح کردند.

در ادامه نیز همکاران ستاد استان در بخش‌های مربوط به خود به پاسخگویی در خصوص مسائل مطرح شده پرداخته و به ابهامات آنان در حوزه‌های مختلف پاسخ دادند.

بخش پایانی این نشست سخنان سرپرست کانون استان تهران در زمینه‌های مختلف و در پاسخ به دغدغه‌های همکاران بود. علی رشیدی‌نیا در ابتدای صحبت‌های خود، ضمن قدردانی از زحمات ایثارگرانه‌ی مربیان و مسئولان مراکز، از آنان به عنوان سرمایه‌های ارزنده و بدون جایگزین کانون یاد کرد و افزود: در دوران شیوع کرونا اعضای کانون به سبب دوری از فضای مراکز و عدم حضور در کتابخانه‌ها ناچار به خانه‌نشینی اجباری شده که این مسئله باعث ایجاد آسیب‌های کوچک و بزرگ روحی برای گروه‌های سنی مخاطب کانون شد. همچنین بحران‌هایی که به واسطه‌ی استفاده‌ی بی‌رویه در این دوران از فضای مجازی به وجود آمد، بیش از پیش می‌طلبد که ابتکاراتی از سوی مربیان مراکز فرهنگی و هنری برای برون‌رفت از این دایره‌ی بحران به کار گرفته شود و همین موضوع اهمیت کار مربیان را مضاعف می‌کند.

 رشیدی‌نیا همچنین به اهمیت جذب شرکای فرهنگی و بهره‌مندی از امکانات خیرین این عرصه اشاره کرد و تعامل با افراد نیکوکار در این زمینه را بسیار حائز اهمیت برشمرد. وی همچنین از مسئولان مراکز خواست تعامل بیشتری با فرمانداری‌ها و سایر نهادهای فرهنگی همسو در دستور کار خود قرار داده و تلاش کنند از ظرفیت‌های دیگر سازمان‌ها در راستای پیشبرد اهداف کانون بیشترین استفاده‌ی موثر را داشته باشند.

سرپرست اداره کل کانون استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود، بر همکاری سازنده و تعامل بیش از پیش با کانون زبان تاکید کرد و این همکاری را یکی از محورهای مهم فعالیت کانون در سراسر کشور و به تبع آن در استان تهران دانست.

علی رشیدی‌نیا در پایان، با جمع‌بندی نکات مطرح شده از سوی نمایندگان مسئولین مراکز به تک تک سوالات، خواسته‌ها و دغدغه‌های آنان پاسخ داده و ابراز امیدواری کرد که در آینده با تلاش بیشتر مجموعه‌ی کانون، موانع عمده مرتفع شده تا همکاران بتوانند با دغدغه‌ی کمتر در راستای اهداف کانون گام‌های موثرتری بردارند.

گفتنی‌ست این جلسه اولین دیدار علی رشیدی‌نیا پس از انتصاب به عنوان سرپرست کانون با مسئولین مراکز سطح استان تهران بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =