جشن‌های عید غدیر در مراکز کانون پرورش فکری استان زنجان

جشن‌های عید غدیر در مراکز فرهنگی هنری قیدار، ابهر، زرین‌آباد، مجتمع، شماره ۱، ۲، ۳، ۶، کتابخانه‌های سیار ارمغانخانه، چورزق، ابهر و خرمدره، سجاس و زنجان کانون پرورش فکری استان زنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ جشن‌های عید غدیر در مراکز فرهنگی هنری قیدار، ابهر، زرین‌آباد، مجتمع، شماره ۱، ۲، ۳، ۶، کتابخانه‌های سیار ارمغانخانه، چورزق، ابهر و خرمدره، سجاس و زنجان کانون پرورش فکری استان زنجان برگزار شد و با استقبال و حضور پرشور کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنها مواجه گردید.

مرکز فرهنگی هنری قیدار کانون پرورش فکری استان زنجان

علی بیگلو مربی مسئول امور فرهنگی مرکز قیدار از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در مرکز قیدار بمناسبت دهه امامت و ولایت و با هدف تبیین معارف اسلامی و ارزش‌های دینی خبر داد.

علی بیگلو با تاکید بر اینکه عید قربان و عید غدیرخم از بزرگترین و پاکترین اعیاد اسلامی مسلمانان است، عنوان کرد: امامت و ولایت بزرگترین نعمت در اسلام است و دشمنان اسلام و ولایت همواره تلاش می کنند با ایجاد تفرقه، مردم را از ولایت جدا کنند تا به اهداف پوچ و خیالی خود برسند.

علی بیگلو  با اشاره به اینکه نباید غدیر را مختص دهه امامت و ولایت دانست، اذعان داشت: در طول سال باید به بحث امامت و ولایت پرداخته شود.

وی بیان داشت: پرداختن به فلسفه سیاسی غدیر عامل بزرگ وحدت در جامعه است و باید در راستای همین امر برنامه های معنوی با نشاط و مطلوب  برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شود ترویج فرهنگ و مفاهیم غدیری از اهداف برگزاری برنامه‌ها در دهه ولایت و امامت است.

علی بیگلو اظهار داشت همزمان با ایام مبارکه دهه امامت و ولایت، در تعامل مطلوب و شایسته مرکز قیدار و مدرسه دخترانه کوثر و مدرسه پسرانه حکیم سهروردی شهر قیدار نبی(ع) و حضور حقیقی اعضای ثابت مرکز، همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت با هدف تعمیق و تعالی مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی و ایجاد یکپارچگی و انسجام عملی در فعالیت‌های مذهبی و ارتقای سطح نشاط اجتماعی و معنوی در کودکان و نوجوانان ویژه برنامه‌ی شمیم ولایت را برگزار نمودند.

❇️ فعالیت اسلامی و فرهنگی غدیر سرچشمه پاکی (قرائت صحیح متن فارسی خطبه غدیر).

❇️ فعالیت فرهنگی میعاد گاه عشق (معرفی سرزمین و منطقه جغرافیایی غدیر).

❇️ فعالیت فرهنگی چشمه همیشه زلال تاریخ (معرفی واقعا عظیم و تاریخی غدیر).

❇️ فعالیت فرهنگی سایه سار امید (اجرای قصه با عناوین طلوع ماه ،  سفر به غدیر).

❇️ فعالیت ادبی دریای کرامت (جمع خوانی اشعار مربوط به غدیر توسط اعضا).

❇️ فعالیت اسلامی عطر عرفه (به اشتراک گذاری دعای عرفه و نماهنگ من از نسل غدیرم).

❇️ فعالیت فرهنگی ارمغان حجاز (سعی بین صفا و مروه هاجر برای نجات اسماعیل).

❇️ فعالیت اسلامی و فرهنگی اینفو گرافی با موضوع ( عظمت غدیر در کلام پیامبر اکرم (ص)).

❇️ فعالیت ادبی به رنگ انتظار  (خوانش دل نوشته با عنوان  غدیر بیعت آسمانی).

❇️ فعالیت فرهنگی و ادبی خوشه خوشه سخاوت (تهیه و تنظیم پادکست با موضوع دهه امامت و ولایت).

❇️ فعالیت فرهنگی معجزه بی بدلیل سخاوت و مهربانی ( به اشتراک گذاری نماهنگ ولایت نور).

❇️ فعالیت فرهنگی رنگین کمانی از نور (کتابخوانی و معرفی کتاب).

❇️ فعالیت فرهنگی خورشید حقیقت (معرفی شخصیت پاک و آسمانی حضرت علی (ع).

❇️ فعالیت فرهنگی وادبی تمرین نقد وگفتگو با موضوع (چرا واقعه بیعت مردم با امام علی (ع) به غدیر معروف شد).

❇️ فعالیت فرهنگی و ادبی یک باغ لبخند (معرفی و نقد کتاب).

❇️ فعالیت فرهنگی و ادبی تا ستاره تا خدا (شعرخوانی).

مرکز فرهنگی هنری زرین آباد

شمسی سهرابی مسئول مرکز زرین‌آباد در گزارشی ابراز داشت: همزمان با اعیاد مبارک قربان و غدیر و دهه امامت و ولایت برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در مرکز به اجرا درآمد این برنامه ها شامل: معرفی وقایع و ایام مربوط به عید قربان و عید غدیر خم، معرفی شخصیت‌ حضرت ابراهیم(ع) حضرت محمد مصطفی(ص) و حضرت علی علیه السلام، نقاشی با موضوع دهه امامت و ولایت، ساخت کتیبه‌های سفالی و رنگ‌آمیزی آن، قصه‌گویی و شعرخوانی، روخوانی کتاب‌های مختلف با موضوع دهه امامت و کرامت، دعوت از امام جمعه شهرستان جهت سخنرانی در خصوص عید غدیر برای اعضای کانون، معرفی کتاب های مختلف و نمایش فیلم و سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری از این قبیل برنامه‌ها بود.

مرکز فرهنگی و هنری مجتمع زنجان

فرحناز مقدم‌پناه مسئول مرکز فرهنگی و هنری مجتمع زنجان به مناسبت عید بزرگ غدیر خم ویژه برنامه جشن امامت و ولایت را برای تعدادی از اعضای کارگاه‌های برگزار شد.

وی اشاره کرد این برنامه با تلاوت دسته جمعی آیه الکرسی توسط چند نفر از بچه‌ها به اجرا درآمد سپس با همخوانی سرود ملی ادامه یافت و پرده خوانی واقعه از تولد تا شهادت حضرت علی علیه السلام برای کودکان و نوجوانان در قالب قصه‌گویی بیان شد.

در ادامه برنامه با اجرای شعر و سرود علوی توسط یکی از همکاران شور و نشاطی وصف ناشدنی در بچه ها ایجاد کرد، برنامه با اجرای بازی و مسابقه‌های قرآنی توسط حجت الاسلام مظفری ادامه یافت و با پذیرایی و اهدا جوایز از کودکان و والدین آنها برنامه پایان یافت.

کتابخانه سیار روستایی ابهر و خرمدره 

سعید امیرتیموری مسئول کتابخانه سیار روستایی ابهر و خرمدره در اظهاراتی گفت: به مناسبت، گرامیداشت «روز قلم، عید سعید قربان، هفته عفاف و حجاب و همچنین عید سعید غدیر»، فعالیت‌های فرهنگی هنری کتابخانه سیار روستایی ابهر و خرمدره با حضور حدود ۱۰۰ نفر از اعضای مرکز سیار روستایی ابهر و خرمدره در پایگاه‌های پیرسقا، کبود چشمه و فلج انجام شد.

 معرفی وقایع و ایام، شعرخوانی، معرفی شخصیت، قصه گویی، نمایش فیلم، معرفی و روخوانی کتاب، ایستگاه نقاشی، برگزاری مسابقه پرسش و پاسخ، تقدیر از برندگان مسابقه، برگزاری کارگاه ادبی،نوشتن خلاق و آموزش احکام دین مبین اسلام از برنامه‌هایی بود که وی به آنها اشاره کرد.

 مرکز فرهنگی هنری شماره ۶ کانون زنجان

لیلا سهندی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره ۶ زنجان گفت: به مناسبت بزرگداشت دهه امامت و ولایت با هدف ترویج فرهنگ غدیر و تعمیق فرهنگ و اخلاق علوی بین کودکان و مادران و آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان با سیره حضرت علی علیه السلام در طول دهه‌ی امامت و ولایت برای تعداد ۵۰ نفر از مادران و کودکان برنامه‌هایی با عنوان "فرزند زمان خویشتن باش" اعم از: برگزاری کارگاه کودک و مادر ساخت کارت پستال و کارت حدیث ( احادیثی از امام علی علیه السلام) معرفی کتاب، کارگاه نقاشی و رنگ آمیزی با محوریت غدیر، معرفی واقعه‌ی عید قربان در قالب کارگاه سفال، پخش سرود حیدر مدد و شعرخوانی و ... را برگزار شد.

جشن عید غدیر مرکز فرهنگی هنری ابهر

فاطمه الهیاری مسئول مرکز ابهر با بیان موضوع دهه امامت و ولایت گفت: ویژه برنامه‌ی جشن غدیر با حضور ۷۰ عضو کودک و نوجوان دختر و با هدف تقویت باورهای دینی و بزرگداشت روز غدیر خم برگزار شد.

در این جشن برنامه های همچون قرائت قرآن، همخوانی سرود ملی، شعرخوانی (شعر خورشید و ماه درباره‌ی غدیر)، آشنایی اعضا با واقعه‌ی غدیر، پخش کلیپ غدیر نمایش فیلم (حکایت کلاه غیبی) ؛ معرفی کتاب‌های مرکز درباره‌ی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س)، اجرای مسابقه‌ی سرکردن روسری و توپ شیطونک، تقدیر از اعضای با حجاب مرکز، اجرای موسیقی سنتی توسط یکی اعضای کودک و پذیرایی برگزار شد.

مرکز فرهنگی هنری شماره ۲

معصومه عباسی آزاد مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ در گزارشی گفت: جشنی به مناسبت دهه امامت (عید غدیر خم) با حضور ۱۵۰نفر اعضای کودک و نوجوان به همراه والدین خود در مرکز شماره دو برگزار گردید.

 در این جشن برنامه های فرهنگی و هنری همچون معرفی کتاب، معرفی شخصیت، معرفی وقایع (واقعه غدیر)، کاردستی، نمایش عروسکی نخودی، مسابقه، پرده خوانی (تولد تا به امامت رسیدن امام علی (ع))، قصه گویی، شعرخوانی برگزار شد.

عباسی آزاد به اهمیت این روز اشاره و گفت: هدف از برگزاری این جشن ارج نهادن به مناسبت‌های ملی و مذهبی، جذب و نگهداری اعضا، ایجاد لحظاتی شاد برای کودکان و نوجوانان، آشنا کردن مخاطبین با واقعه غدیرخم دانست.

مرکز فرهنگی وهنری شماره ۳زنجان

ثریا ثقفی مسئول مرکز فرهنگی و هنری شماره ۳زنجان گفت: به مناسبت دهه امامت و ولایت، جشنی با حضور۴۰ نفر از اعضای دختر باعنوان «ولایت آسمانی» در مرکز برگزار شد.

مسئول مرکز هدف از برگزاری این جشن را آشنایی با واقعه­ی بزرگ غدیرخم، اشاعه و ترویج فرهنگ ولایت و همچنین معرفی وقایع مهم مذهبی عنوان کرد و اشاره کرد: از جمله برنامه‌های فرهنگی اجرا شده قصه‌گویی با موضوع عید غدیر خم با عنوان سفر آفتاب، معرفی وقایع مربوط به عید قربان، اجرای مسابقات حضوری، نمایش فیلم، ایستگاه کاردستی، معرفی شخصیت حضرت علی (ع) و ... بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =