کد خبر: 316734
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۴
بازدید 100
تابستان داغ، نقد داغ

اعضای ادبی مرکز فرهنگی، هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان یزد از دیرباز تاکنون به فعالیت‌های ادبی علاقه‌مند بوده و تلاش مربیان این مرکز این است که نمود ادبی مرکز با فعالیت‌های خاص ادبی پیش چشم مخاطب خود بگذارند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، به همت اعظم جلالیان مربی ادبی مرکز شماره یک کانون، دومین نشست نقد و بررسی کتاب برگزار شد. این برنامه که به صورت هفتگی در مرکز برگزار می‌گردد دو ساعت به طول می‌انجامد  و کتاب "دلقک" نوشته هدا حدادی مورد استقبال نوجوانان قرار گرفت. این کتاب که هفته گذشته به اعضا داده شده بود، توسط اعضای شرکت کننده در این کارگاه نقد، بررسی شد. 
در بخشی از این نشست اعضا نظرات خود را پیرامون شخصیت اصلی داستان ارائه دادند. اعضا بسیار کتاب را دوست داشتند و با تسلط کامل در جلسه حضور پیدا کردند. به اعتقاد اعضا، محاوره‌ای بودن زبان داستان به برقراری ارتباط و باورپذیری داستان کمک کرده است ولی با این وجود شکستن برخی از کلمات را نپسندیدند، مانند وختی(وقتی) یا نیگا(نگاه). همچنین حضور برخی از شخصیت‌ها خیلی کاربردی نبود. 
مربی ادبی مرکز به تاثیر نقاشی در کار حدادی اشاره کرد و گفت حتی نویسنده در توصیفات خود از رنگ، خط و شکل فراوان استفاده کرده است. وی افزود این کلاژ زیبا و دوست داشتنی حاصل فکر و اندیشه یک نویسنده نقاش هست که باعث جذابیت و باورپذیری کار شده است.
جلالیان افزود  از آنجا که نویسنده به موضوعات زیادی می‌پردازد حادثه و هیجان عجیبی در کار ایجاد نمی‌شود و مخاطب انتظار رخ دادن یک اتفاق بعد از حضور دخترک در خانه نگار را می‌کشد. 

در این جلسه کتاب "حتی یک دقیقه کافی است" از آتوسا صالحی برای جلسه بعد نیز انتخاب شد و اعضا امانت گرفتند تا هفته آینده مطالعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =