توسعه همکاری‌های مشترک بین اداره‌های کل کانون و حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل

نشست مشترک سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری و مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل باهدف تعامل و همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌ی «حفظ و حراست از محیط‌زیست» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استان اردبیل در این دیدار حسن قاسم پور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کانون در ارتباط با کودکان و نوجوانان، خواستار اجرای برنامه‌های مشترک شد.

قاسم‌پور اجرای برنامه‌های پرمحتوا را در ترویج فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست تأثیرگذار دانسته و اظهار داشت: انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی کمک شایانی در راستای آموزش مفاهیم زیست‌محیطی و تعمیق حس مسوولیت نسبت به محیط‌زیست خواهد کرد.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی مربیان در راستای دانش‌افزایی و تولید و اجرای محتوای فرهنگی به‌صورت مشترک را از موارد همکاری دو سازمان عنوان کرده و خاطرنشان کرد: موزه تاریخ طبیعی اردبیل برای بازدید و انجام برنامه‌های ویژه میزبان اعضای کانون پرورش فکری خواهد بود.

ملیحه ملک‌زاده فرد سرپرست اداره کل کانون استان اردبیل نیز در این دیدار توجه به مفاهیم زیست‌محیطی را مهم توصیف کرده، گفت: آگاه‌سازی و آموزش دانش محیط‌زیست به کودکان و نوجوانان می‌تواند از سرمایه‌های طبیعی در استفاده نابجا از آن‌ محافظت کند.

ملک‌زاده فرد اجرای فعالیت‌ها با موضوع محیط‌زیست در مراکز را نشان از اهمیت آن در برنامه‌های کانون عنوان و اضافه کرد: ضمن انجام فعالیت‌های عمومی، سالانه تعدادی از آثار اعضا در فراخوان‌های بین‌المللی نقاشی با موضوع محیط‌زیست شرکت داده می‌شود که کسب مدال و رتبه‌های برتر متعدد، نتیجه‌ی انجام این فعالیت‌ها است.

سرپرست کانون استان با اشاره به خطر جدی تخریب محیط‌زیست، از اعلام آمادگی اداره کل کانون پرورش فکری استان برای همکاری‌های دوجانبه در راستای حفظ و حراست از آن خبر داد.

شایان‌ذکر است در پایان این دیدار که قبل از ظهر روز یک‌شنبه دوم مردادماه سال ۱۴۰۱ در اداره‌کل کانون استان اردبیل برگزار شد، طرفین توافق کردند تفاهم‌نامه‌ای در قالب همکاری‌های دوجانبه توسط کارشناسان مربوطه تنظیم و منعقد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =