کد خبر: 316825
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
برنامه های کانون لرستان در دهه اول محرم

به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع)ویژه برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز فرهنگی هنری ثابت و سیار برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان: همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع)ویژه برنامه های مختلف در مراکز فرهنگی هنری ثابت و سیار برگزار می شود.
محمدجواد محمدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان ضمن تسلیت به مناسبت آغاز ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله حسین(ع) و یاران با وفای ایشان گفت: ویژه برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی متناسب با ایام برای اجرا در مراکز فرهنگی هنری ثابت و سیار پیش بینی و در حال اجرا هستند.
محمدی افزود: فضا سازی مناسب در اداره کل و مراکز، برپایی ایستگاه های فرهنگی هنری و ادبی و اجرای برنامه های مختلف، با هدف معرفی واقعه کربلا و شخصیت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) و یاران با وفایشان و کودکان کربلا ازجمله اهداف برنامه های کانون لرستان است.
وی اضافه کرد: تهیه پادکست شامل: معرفی کتاب، معرفی شخصیت، حدیث خوانی، معرفی وقایع و ایام، قصه خوانی، نمایشنامه خوانی و اجرای قصه گویی با محوریت تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) و انتشار در فضای مجازی و پوستر سازی واقعه کربلا از سوی مربیان هنری از دیگر برنامه های کانون لرستان در این ایام هستند.
 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان عنوان داشت: مداحی و نوحه سرایی، شعرخوانی(اشعار عاشورایی)، خوشنویسی، کارت پستال سازی، نمایش عروسکی، دلنوشته، شعر، داستان، متون تخصصی(شعرخوانی از اشعار کلیم کاشانی) در مراکز سراسر استان اجرا می شوند.
محمدی به برگزاری نشست های تخصصی با موضوع واقعه کربلا اشاره کرد و گفت: سه نشست تخصصی در اداره کل استان و مراکز کانون شماره یک خرم آباد و مرکز شماره دو بروجرد برگزار خواهد شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان بیان داشت: ویژه برنامه امداد فرهنگی و اجرای برنامه های: معرفی وقایع، معرفی کانون، مداحی و نوحه سرایی، تعزیه خوانی از سوی کتاب خانه های سیار در محله های ماسور و اسدآبادی خرم آباد در دهه اول محرم اجرا می شود.
محمدی در پایان گفت: دراداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان نیز ایستگاه فرهنگی هنری برپا شده است.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =