کد خبر: 316953
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
سومین سوگواره «راویان نونهال نینوا» برگزار شد

سومین سوگواره «راویان نونهال نینوا» به مناسبت دهه اول محرم وایام عزاداری سرور و سالار شهیدان علیه السلام در مرکز فرهنگی هنری شماره ۸ مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی سمیه سلامی‌راد کارشناس ادبی استان با اعلام این خبر گفت: واحد آفرینش‌های ادبی، به مناسبت دهه اول محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام برای سومین سال، میزبان برگزاری سوگواره راویان نونهال نینوا است.

سلامی‌راد افزود: این ویژه برنامه ادبی، دوشنبه دهم مرداد ماه در مرکز فرهنگی هنری شماره ۸ مشهد و با حضور اعضای کودک و نوجوان کارگاه‌های ادبی اجرا شد.

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون پرورش فکری استان ضمن حضور در این گردهمایی ادبی، درباره نقش کودکان و نوجوانان حاضر در واقعه عاشورا و اثرگذاری هر کدام از این شخصیت‌ها سخن گفت و ادامه داد:

 حضرت رقیه(س)، حضرت علی اصغر(ع) حضرت قاسم(ع) و دیگر شخصیت‌های کودک و نوجوان دشت نینوا پیام‌رسان حقانیت راه خدا و اولیا او بودند. زره ساز همچنین به هنر تعزیه در آیین برگزاری این ایام نیز اشاره کرد و از اتفاقات صحرای کربلا و نقش شخصیت‌های اشقیا و اولیا در صحنه پردازی این واقعه تاریخی گفت.

مدیر کل کانون استان در ادامه نیز از تأثیر و اهمیت واقعه عاشورا به عنوان جریانی زنده و پویا که تا کنون ادامه داشته و بعد از این نیز ادامه خواهد داشت سخن گفت.

  ابراهیم زره ساز در پایان افزود: واقعه قیام امام حسین(ع) درسی بزرگ در خود دارد که هر جا حقی هست باید از آن دفاع کرد و برای احقاق آن کوشید.  

 در ادامه محبوبه بزم‌آرا، معاون فرهنگی استان نیز ضمن خوش آمدگویی به اعضاء درباره اهمیت تاریخ اسلام و تآثیر احادیث و روایت‌های دینی بر نوشتن سخن گفت. در ادامه بزم‌آرا به صنعت تلمیح به عنوان صنعتی مؤثر برای خلق آثار ارزشمند با توجه به وقایع دینی- تاریخی نیز اشاره کرد؛ همچنین به استفاده صحیح از حواس پنجگانه، برای خلق آثار ماندگار ادبی تآکید کرد و در پایان دلنوشته‌ای با مضمون این روزها روایت کرد.

در ادامه این ویژه برنامه، ۱۴ نفر از اعضای کودک کارگاه‌های نوشتن خلاق مراکز مشهد آثار ادبی خود را با مضامین عاشورایی خواندند.

ویکتوریا اعظم مربی مسئول مرکز شماره ۸ مشهد نیز قصه یکی از یاران امام حسین به نام جون بن حوی را روایت کرد.

شایان ذکر ‌است، این نشست با حضور مدیر کل استان، معاون فرهنگی، کارشناسان ادبی، مربیان ادبی و فرهنگی کانون و تعدادی از والدین به مدت ۹۰ دقیقه برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =