کد خبر: 316958
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
بازدید 298
مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) درکانون لرستان

همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع) و دهه امر به معروف و نهی از منکر، مراسم پرفیض زیارت عاشورا و مداحی و سینه زنی در اداره کل کانون لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان: همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع)، دهه اول محرم الحرام و دهه امر به معروف و نهی از منکر، به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی مراسم پرفیض زیارت عاشورا و مداحی در اداره کل کانون لرستان در خرم آباد  برگزار شد.
دراین مراسم که با حضور همکاران کانون استان و مسئولان مراکز شهرستان خرم آباد برگزار شد، محمدجواد حیدری منش عضو مرکز شماره دو خرم آباد و محمدحسین جمیاری عضو کتابخانه سیار شهری شماره یک خرم آباد به قرائت زیارت عاشورا و مداحی پرداختند. 
در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین روح الدین دریکوند رییس هیئت های مذهبی کشور میهمان این برنامه، ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش طی سخنانی واقعه عاشورا را تشریح کرد.
وی با تقدیر از مدیرکل و مربیان کانون پرورش فکری به خاطر ترویج فرهنگ عاشورایی گفت: معرفت افزایی و تولید محتواهای فرهنگی با قصه گویی، نقاشی، شعر و داستان و... به خوبی به کودکان و نوجوانان عضو کانون منتقل می شود.
رییس هیئت های مذهبی کشور با بیان شعار محرم امسال با عنوان «نجات اهل عالم با حسین(ع) است» اضافه کرد: درس های مهم عاشورا که می تواند دربین کودکان ونوجوانان به عنوان الگو معرفی شود می توان به شجاعت، ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و توضیح داد.
وی در پایان گفت: یکی از درس های مهم عاشورا، اخلاص امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان بوده است.
در بخش پایانی این مراسم حجت الاسلام والمسلمین روح الدین دریکوند رییس هیئت های مذهبی و محمد جواد محمدی مدیر کل کانون لرستان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از محمدجواد حیدری منش و محمدحسین جمیاری تجلیل کردند.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =