کد خبر: 316978
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
بازدید 255
آشنایی بیشتر اعضای کانون لرستان با امر به معروف و نهی ازمنکر

همزمان با دهه امر به معروف و نهی از منکر برنامه‌های مختلفی با هدف آشنایی کودکان ونوجوانان با معارف اهل بیت به خصوص معارف عاشورایی و احیای امر به معروف و نهی ازمنکر در مراکزکانون پرورش فکری استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان: برنامه‌های مختلفی با هدف احیای امر به معروف و نهی ازمنکر و آشنایی کودکان ونوجوانان با معارف اهل بیت به خصوص معارف عاشورایی در مراکزکانون پرورش فکری استان درحال برگزاری است.
محمد جواد محمدی مدیر کل کانون لرستان طی سخنانی ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع) و یاران با وفایش از اجرای برنامه های فرهنگی هنری در دهه امر به معروف و نهی از منکر خبر داد.
وی به حدیثی از امام علی علیه السلام که می فرمایند: « فمَن أمَرَ بالمَعروفِ شَدَّ ظُهورَ المُؤمِنینَ » کسی که امر به معروف کند، مسلمانان را تقویت و پشتیبانی کرده است از(نهج البلاغه حکمت٣١) اشاره کرد و گفت: با هدف آشنایی بیشتر کارکنان، مربیان و اعضای مراکز با فضائل اخلاقی و مفاهیم امر به معروف و نهی از منکر برنامه های مختلفی در قالبهای نشست های تخصصی، قصه‌گویی، نقاشی، کتیبه سازی، معرفی کتاب و... در استان در حال برگزاری است.
محمدی افزود: برگزاری نشست های تخصصی و گفتگو محور با حضور کارشناسان سازمان تبلیغات اسلامی و تببیین و تشریح امر به معروف و نهی از منکر در قالب خاطره گویی به شکل داستان، بیان احادیث و روایات از امر به معروف، بحث آزد، معرفی کتاب(دعوت گزیده ای از نهج الفصاحه) و (خدای من گزیده ای از صحیفیه سجادیه )و (کتاب نیایش درختان گزیده ای از نهج البلاغه)  از جمله برنامه های مراکز کانون هستند.
مدیر کل کانون لرستان اضافه کرد: فضا سازی مناسب مراکز با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، نصب شعار دهه احیا امر به معروف و نهی از منکر، معرفی شخصیت  امام حسین و(ع) ، آشنایی با احادیث، مداحی، روضه خوانی، سینه زنی و... از دیگر برنامه هایی است که در مراکز کانون سراسر استان برگزار شده است.
محمدی در پایان گفت: 27 مرکز کانون پرورش فکری شامل 17 مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی فعالیت های های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را برای کودکان و نوجوانان شهر ها و روستاهای سراسر استان ارائه می دهند.  


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =