کد خبر: 317032
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
بازدید 145
فعالیت‌های ویژه‌ی ماه محرم در مراکز کانون استان تهران

مراکز کانون استان تهران به مناسبت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت، با حضور اعضای خود فعالیت‌هایی با موضوعات عاشورایی برگزار کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری امام سوم شیعیان و قرار گرفتن در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی، مراکز کانون استان تهران فعالیت‌های فرهنگی خود را با موضوعات عاشورایی برگزار کردند.

در همین راستا، در آستانه‌ی تاسوعای حسینی اعضای مرکز ۲۱ بر مزار شهدای گمنام در پارک فدک گرد هم آمدند و برای امام حسین (ع) عزاداری کردند. در فضای پارک، معرفی شخصیت امام حسین (ع) توسط مربی مرکز انجام و داستان روز عاشورا و مردانگی امام حسین (ع)، خانواده و یاران با وفای ایشان برای بچه ها نقل شد.

همچنین در مرکز ۳۹ برنامه‌ای تحت عنوان "محرم تا حرم" به اجرا در آمده و در آن معرفی خصلت‌ها و فضائل امام سوم شیعیان در قالب فعالیت‌های متنوعی صورت گرفت.

معرفی کتاب "روزی که مشک نبودم" و تصویر سازی برای اعضای کودک و نوجوان یکی از این فعالیت‌ها بود. همچنین در قالب فعالیت کاردستی، ساخت خیمه و فضاسازی صحرای کربلا با محوریت اعضا انجام شد.

کارگاه بحث و گفت‌وگو در مورد فضایل انسانی و الگوبرداری از شخصیت امام حسین (ع) بخش دیگری از این برنامه بود.

معرفی کتاب "تو بوی سیب می‌دهی" و خلق دل‌نوشته‌هایی با عنوان "از محرم تا حرم" توسط اعضای کودک و نوجوان و شعرخوانی دسته‌جمعی نیز از فعالیت‌های ادبی این مرکز به مناسبت ایام محرم بود.

برگزاری کارگاه‌های خوشنویسی و نقاشی با موضوعات عاشورایی نیز دیگر بخش‌های این برنامه‌ بودند.

در مرکز ۳۸ تهران نیز به مانند سایر مراکز، محور و موضوع فعالیت‌ها بر مدار ایام سوگواری ماه محرم و وقایع عاشورایی چرخید.

در این مرکز، برنامه‌ای با عنوان "شام غریبانه" به اجرا در آمد. در این برنامه اعضا با همراهی مربی مرکز کتاب "شام غریبانه" را خوانده و برداشت و احساس‌شان در این مورد را به بحث و گفت‌وگو گذاشتند. اعضای مرکز با مشارکت هم پانلی با همین مضمون درست کرده و در پایان یکی از والدین بین اعضا نذری توزیع کرد و پس از آن مربیان درباره‌ی نذری و فلسفه‌ی آن با اعضا به گفت‌وگو پرداختند.

می‌توانید تصاویر بیشتری از این فعالیت‌ها را اینجا ببینید.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =