برپایی موکب ابناء الحسین در تماشاخانه سیار کانون خراسان رضوی

موکب ابناءالحسین در چهارمین سال متوالی با استفاده از ظرفیت تماشاخانه سیار خراسان رضوی و با بهره‌گیری از هنر تعزیه، مداحی، سرود و... مراسم عزاداری دهه اول محرم را برای کودکان و نوجوانان مناطق مختلف مشهد برپا کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی؛ موکب ابناء الحسین با مشارکت و هم اندیشی اعضای فعال مراکز و بهره گیری از فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی جهت تبیین فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین علیه السلام برای کودکان و نوجوانان در همزمان با ماه محرم سال ۱۳۹۸ شمسی برنامه‌ریزی و راه اندازی شد. قبل از شیوع کرونا برپایی موکب در فضای باز و خیمه‌گاه  برپا شده در سطح شهر اجرا و در دوره کرونا به شکل مجازی و پخش زنده از حرم مطهر رضوی در شبکه های مجازی برنامه‌ریزی و اجرا شد که با استقبال فراوان مخاطبین روبرو شد.

امسال نیز در دهه اول محرم  ۱۴۰۱ شمسی نیز با استفاده از ظرفیت تماشاخانه سیار میهمان مناطق و محلات مختلف شهر مشهد شد. قصه‌گویی، اجرای نمایش «محاکمه حرمله»، تبیین قیام امام حسین (ع) و فریضه امر به معروف و نهی از منکر در نهضت امام حسین علیه السلام، معرفی شخصیت‌های برجسته واقعه کربلا، معرفی کتاب های منتشر شده در کانون از جمله سقای تشنه لب، بزرگترین دختر عالم، شام غریبان و در عزایت آسمان نیلی قباست، خوانش آثار عاشورایی اعضای  مرکز آفرینش‌های ادبی، اجرای سرود، مداحی و عزاداری از ویژه برنامه‌های موکب ابناء الحسین تماشاخانه سیار کانون خراسان رضوی در دهه اول محرم است.

لازم به ذکر است این مراسم به مدت ۵ شب در مناطق مختلف به اجرای ویژه برنامه های مختلف حوزه کودک و نوجوان می پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =