کد خبر: 317094
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
بازدید 251
ویژه‌برنامه‌های عاشورای در مراکز زرین‌آباد و ابهر کانون زنجان

همزمان با دهه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ویژه برنامه‌هایی در مراکز فرهنگی هنری زرین آباد و ابهر با حضور اعضاء برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ادراه کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ شمسی سهرابی مسئول فرهنگی مرکز زرین‌آباد در گزارشی گفت: همزمان با دهه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری زرین آباد رنگ و بوی سوگواری به‌ خود گرفت و کودکان و نوجوانان گوشه‌ای از ارادتشان را نسبت به امام حسین علیه السلام با حضور در مرکز به نمایش گذاشتند.

این برنامه‌ها شامل معرفی وقایع و ایام مربوط به محرم و شهادت امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش، قصه گویی سقای تشنه لب، نشست کودکان و نوجوانان با موضوع فلسفه قیام امام حسین علیه السلام، معرفی کتاب های زندگانی امام حسین علیه السلام، سقای تشنه لب، شام غریبان، رنگ آمیزی نمادهای عاشورایی دست و کاسه آب و کتیبه‌های سفالی و سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جهت تبیین سیره و سنت امام حسین علیه السلام برگزار شد.

همچنین فاطمه الهیاری مسئول مرکز ابهر در گفتگویی ابراز داشت: برگزاری ویژه برنامه‌ی"دست‌های آسمانی" با حضور ۲۰ عضو نونهال پسر در کانون پرورش فکری مرکز ابهر برگزار شد.

در این ویژه برنامه که به مناسبت ایام محرم برگزارشد، برنامه‌های با مضمون دهه محرم برای اعضا برگزار شد. که از این برنامه‌ها می توان به معرفی کتابهای مرکز درباره محرم و امام حسین(ع)، شعرخوانی شعر اشک و آب، خوانش کتاب چهارده قصه آسمانی، خاطره‌گویی اعضا از محرم و حضورشان در هیئت‌های سینه‌زنی، ساخت کاردستی نماد دست و پرچم حضرت ابوالفضل و همچنین نمایش فیلم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =