گردهمایی محبان و عاشقان امام حسین (ع ) در کانون هرمزگان

گردهمایی در راستای بینش و معرفت حسینی در خانواده و جامعه، با مناسبت ایام سوگواری امام حسین (ع) در اداره کل کانون پرورش فکری استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان،گردهمایی محبان و عاشقان امام حسین( ع )در سالن کنفرانس کانون هرمزگان با حضور مدیر کل ، حجت السلام والمسلمین محمد علی لبخندان و جمعی از کارکنان و مربیان کانون استان برگزار شد.
این برنامه که در راستای بینش و تاثیرگزاری امام حسین در خانواده و جامعه بود با سخنرانی حجت السلام والمسلمین لبخندان آغاز شد.
لبخندان با اشاره به شخصیت امام حسین (ع) گفت: وجود ذیجود شخصیت امام بسیار تاثیرگزار است؛ که مسلمان‌ها و حتی غیر مسلمان‌ها عزاداری امام حسین را یکی از اولویت‌های بسیارمهم زندگی خود می‌دانند.
یکی از علت‌های مهم عشق به ساحت والای امام حسین(ع)در بین مسلمان‌ها و غیر مسلمان‌ها، وجود پربرکت و ارادت شخصیت والای امام حسین و تاثیر آن در زندگی آدم‌هاست، که باعث شده هر کسی سعی می کند عزاداری امام حسین را هر سال پرشورتر از سال قبل برگزار کند.


وی افزود:احساس صمیمیت مردم به امام حسین یک محبت واقعی است و به گونه ای است که انسانها خود جذب جایگاه والای امام حسین (ع) شده و در برگزاری سوگواری امام پیش قدم می‌شوند.
وی همچنین به بزرگترین ارتباط ها، محبت ها و صمیمیت در زندگی و جامعه به زندگی و شخصیت امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت : احترام به یکدیگر ، ایثار، فداکاری، گذشت، محبت همسر به همسر ،محبت پدر و مادر به فرزندان و...از جمله تاثیرات مهم امام بزرگوار در خانواده و جامعه است.


وی با اشاره به امور تربیتی در کودکان و نوجوانان گفت:محبت و احترام امر خیلی مهمی در تربیت فرزندان است، پدر و مادر، معلمان و مربیان در امور تربیت فرزندان باید محبت و بینش و گذشت داشته باشند؛ تا فرزندان از کودکی تا جوانی به رشد و بالندگی، بینش و معرفت انسانی برسند. 
 وی همچنین گفت: وجود تاثیرگزار امام حسین(ع) را باید شناخت و برگزاری مراسم سوگواری باعث شناخت و بصیرت از شخصیت والای امام حسین در زندگی انسانها خواهد شد.
در پایان نیز با حس خرسندی نسبت به برگزاری این گردهمایی گفت لازمه پیشبرد انسانها در اهداف و مهارت های زندگی، الگو قرار دادن و  شناخت شخصیت و زندگی ائمه اطهار است؛ که سر لوحه راه و زندگی انسانها در خانواده و جامعه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =