کد خبر: 317121
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
صد و چهل و چهارمین انجمن ادبی آفتاب برگزار شد

صد و چهل و چهارمین انجمن ادبی شاعران نوجوان آفتاب کانون خراسان رضوی، با حضور مهدی رمضانی، شاعر و منتقد ادبی، کارشناسان ادبی و اعضای انجمن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، سمیه سلامی‌راد کارشناس ادبی استان، با اعلام این خبر گفت: در این نشست، اشعار مبینا حریفی، زهره ذاکر و ساره افتخاریان مورد نقد و بررسی قرار گرفت و در ادامه کیانا امتحانی و مانی محمودزاده، نگار فرهمندنیا نیز اشعار خود را خواندند.

شاعر «تنهایی از من کشوری خواهد ساخت» ابتدا تعریفی از شعر ارائه داد و گفت: شعر امر فردی و تجملی نیست. شعر تغییر دهنده و بهبود دهنده نظام ذهنی ماست. شعر ارتباط ما را با تجربه‌های بلاواسطه تمام فرهنگ‌ها برقرار می‌کند. شعر امکان بردگی فکری را از بین می‌برد و قدرت تحلیل می‌دهد.

 مهدی رمضانی افزود: شعر و شاعرانگی در همه‌ی ساحت زندگی مخاطبش جریان دارد بگونه‌ای که از بزرگان این مقوله نقل شده است: ملتی که ادبیات ندارد ملت خاموش و در انزوایی است.

شاعر کتاب «صبح پروانه‌ها، غم انگیز است» ادامه داد: شاعر باید در مسیر حرفه‌ای شدن قرار بگیرد. او باید لیستی از بهترین کتاب‌ها، فیلم‌ها، موسیقی و تابلوهای نقاشی و ... داشته باشد چرا که از کارهای همیشگی نتایج همیشگی را کسب می‌کنید. بنابراین باید به اندازه‌ای که می‌خواهید وقت با کیفیت ایجاد کنید.  

رمضانی با استناد به اشعار شاعران گذشته تا امروز گفت: از مضامینی بهره بگیرید که از ازل تا ابد همراه انسان خواهد بود. «حس تنهایی»، «عشق» و «عدالت خواهی» و ... از آن جمله است.   

کارشناس ادبی استان در پایان گفت: در این نشست که مهدی صحرایی مربی ادبی مراکز سبزوار نیز حضور داشت با شعر و اثر خوانی حاضرین در انجمن پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =