«آشنایی با فلسفه‌ی نماز» راز ماندگاری نماز در میان کودکان و نوجوانان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان: آشنایی کودکان و نوجوانان با فلسفه‌ی نماز آنان را به تفکر وامی‌دارد که حاصل آن عشق به نماز، تعهد به آن و جاری شدن این فرهنگ در همه‌ی امور زندگی‎شان است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی مدیرکل کانون و مدیر ستاد اقامه‌ی نماز استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، معصومه هادی با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان گفت: شیوه‌ی کار کانون بر مبنای آموزش‌های غیر مستقیم به کودکان و نوجوانان بنا شده است و برهمین اساس در مسئله‌ی نماز نیز همکاران با بهره‌گیری از شیوه‌های گوناگون، در این زمینه فعالیت ‌می‌کنند.

مدیرکل کانون سپس افزود: آشنایی کودکان و نوجوانان با فلسفه‌ی نماز آنان را به تفکر وامی‌دارد که حاصل آن عشق به نماز، تعهد به آن و جاری شدن این فرهنگ در همه‌ی امور زندگی‌شان است.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در زمینه‌ی اختصاص دادن جایگاهی مناسب جهت اقامه‌ی نماز، در تمام مراکز فرهنگی‌هنری استان اشاره کرد و از برنامه‌ریزی‌هایی که برای گسترش این فرهنگ نورانی صورت گرفته نام برد که در قالب برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی تهیه شده و اجرای آن در سطح استان و ملی پیش‌بینی شده است.

هادی در پایان با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص گسترش فرهنگ نماز، گفت: تمام تلاش ما این است که این خدمات را به گروه بیشتری از کودکان و نوجوانان ارایه بدهیم و در اجرای این کار جدی هستیم.

پس از سخنان مدیرکل کانون استان، مدیر ستاد اقامه‌ی نماز سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از اقدام‎های صورت گرفته در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، در زمینه‌ی نماز، گفت:  کانون یکی از دستگاه‌هایی است که کارهای مربوط به نماز را به صورت اعتقادی انجام می‌دهد و در این زمینه اقدامات ماندگاری دارد.

محمد سنجرانی سپس افزود: حضور قشر کودک و نوجوان در کانون، ظرفیت ویژه‌ای در اختیار این اداره‌کل قرار داده و خوشبختانه رتبه‌ی برتر کانون در امر نماز، در بین دستگاه‌های اجرایی استان، علاوه بر میزان کیفیت کار، نشان از رشد کمّی فعالیت‌های این سازمان دارد.

وی سپس گزارشی از روند ارزیابی دستگاه‌ها ارایه کرد و با استناد به سخنان مقام معظم رهبری، وظایف این ستاد را بسیار مهم دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =