از خبرنگاران حوزه کودک و نوجوان استان کردستان تجلیل شد

کانون پروررش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان امروز پنج شنبه 20 مرداد به مناسبت گرامیداشت 17 مرداد روز خبرنگار از خبرنگاران حوزه کودک و نوجوانان استان تجلیل کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، سرپرست کانون استان در نشست با خبرنگاران در سنندج با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران همواره از اولین نفراتی هستند که در وقایع و رویدادهای حضور دارند.

حمیدرضا گوهری افزود: مردم با تردید و شک اخبار فضای مجازی را باور می‌کنند اما نسبت به رسانه‌های رسمی با اعتماد کامل نیازهای خبری خود را تامین می‌کنند.

گوهری خاطر نشان ساخت:کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با ۲۱ مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی در تمام شهرستان‌های استان در طول سال آماده ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به کودکان و نوجوانان کردستانی است.

حمیدرضا گوهری با اشاره به فعالیت کتابخانه های سیار روستایی گفت: در تلاش هستیم با ایجاد بستر مناسب و حمایت دیگر ارگان ها برخی مشکلات را مرتفع کنیم تا کودکان و نوجوانان در مناطق کم برخوردار نیز بتوانند از خدمات فرهنگی بهره بگیرند.

وی به فعالیت بیست و یک مرکز ثابت و چهار مرکز سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان کردستان اشاره کرد و گفت: پس از پشت سرگذاشتن دوران سخت کرونا و در تابستان سال جاری حضور اعضا در مراکز  رونق بیشتری پیدا کرده و در حال حاضر  بیش از ۱۷۰ کارگاه تخصصی در حوزه ی فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی برای کودکان ونوجوانان برگزار میشود.

گوهری یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از توانمندی و ظرفیت‌های خوبی برخوردار بوده که لازم است این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سرپرست کانون استان کردستان همچنین به برگزاری جشنواره قصه گویی بین المللی همزمان با شب یلدا اشاره کرد و گفت: مرحله استانی این جشنواره ۲۲ شهریور ماه سال  جاری در سنندج برگزار می شود.

 گوهری همچنین با اشاره به ثبت نام ۲۵۵۱ عضو در سامانه kpf  گفت: با ایجاد سایت سراسری ؛ تغییراتی در نحوه ی ثبت نام اعضا ایجاد شده است که البته این یکسان سازی سهولت دسترسی به آمار و اطلاعات عضو را فراهم می آورد و اعضا می توانند علاوه بر حضور در مراکز از خدمات مجازی کانون نیز بهره ببرند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در ادامه افزود: هم اکنون ۱۸۰ هزار و ۸۱۴ جلد کتاب در مراکز ثابت و سیار کانون وجود دارد و اعضا می توانند در هر نقطه ای از کشور کتاب مورد نظر خود را از مراکز کانون به امانت گرفته و به همان مرکز نیز تحویل دهند.

گوهری با اشاره به اهمیت تربیت کودکان گفت: اگر بخواهیم پایه و اساس فرهنگ را درست کنیم باید به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیشتر توجه کنیم چراکه از همان دوران کودکی که بهترین زمان برای تربیت فرزندانمان است می تواند اثرگذاری لازم را بر کودکان داشته باشد.

سرپرست کانون استان کردستان در رابطه با  فعالیت انجمن های تخصصی فرهنگی هنری و ادبی گفت: انجمن های قصه گویی؛ سرود؛ نمایش؛ عکاسی و شعر و داستان در حال حاضر فعالیت دارند و تلاش های ارزشمندی در راستای هدایت اعضای نوجوان به این انجمن ها که به صورت ماهیانه به تشکیل جلسات منسجم می پردازند؛  صورت پذیرفته است.

وی گفت : تجربیات دوران کودکی بر شخصیت و رفتار افراد در بزرگسالی تاثیر می گذارد لذا می توانیم در این سن که از حساسیت های خاصی برخوردار است با معرفی الگوهای مناسب  در آموزش اخلاقیات بهره بگیریم تا آنچه که امروز از آن به عنوان حلقه ی گمشده ی فرهنگ و هنر نام برده می شود  با ایجاد حس مسئولیت پذیری ؛ همدلی ؛ مشارکت و کارگروهی در نسل آینده تقویت گردد.

در پایان این نشست سرپرست کانون استان کردستان با اهدای هدیه و لوح سپاس از اصحاب رسانه استان تجلیل نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =