ویژه‌برنامه‌ی «تشنه‌لبان» در مرکز شماره سه کانون اردبیل

هم‌زمان با سالروز شهادت امام زین‌العابدین (ع) در دوازدهمین روز از ماه محرم، ویژه‌برنامه‌ی «تشنه‌لبان» با حضور اعضای مرکز سه کانون پرورش فکری اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در سالروز شهادت امام زین‌العابدین (ع)، ویژه‌برنامه‌ی «تشنه‌لبان»، باهدف معرفی زندگانی امام سجاد(ع) و نقش و رسالت آن حضرت در واقعه‌ی عاشورا و جریان‌های پس‌ازآن با حضور اعضای کودک و نوجوان و با اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در مرکز شماره سه کانون اردبیل برگزار شد.

در این برنامه سارا وطن‌خواه، سرپرست مرکز با تسلیت ایام ماه محرم و شهادت امام سجاد (ع)، به معرفی زندگانی آن حضرت پرداخته و شعر «در غروبی نفس‌گیر» برگرفته از کتاب خاطرات مه‌گرفته را که زبان‌حال مولا علی‌بن‌الحسین(ع) در ظهر عاشورا بود، همراه با پخش موسیقی عاشورایی شعرخوانی کرد.

مربی فرهنگی مرکز نیز ضمن صحبت درباره واقعه‌ی جان‌سوز کربلا و بیماری مصلحتی امام سجاد(ع) در روز عاشورا، با روخوانی بخش‌هایی از کتاب «قصه‌های کربلا»، آن را برای اعضا معرفی نموده ویکی از داستان‌های این اثر را قصه‌خوانی کرد.

بنا بر همین گزارش، در ادامه این برنامه، مربی ادبی مرکز ضمن قرائت اشعار نذری، من به او آب دادم و یا حسین، از اعضا خواست تا با استفاده از واژه‌های این اشعار، آثار جدیدی خلق کنند. مربی هنری مرکز نیز در کارگاه سفال‌گری به معرفی نمادهای عزاداری در ماه محرم، مانند دست، علم و پرنده پرداخت و اعضای کارگاه با بهره‌گیری از تصاویر و استفاده از گل سفال، به ساختن این نمادها با تکنیک ورقه‌ای اقدام کردند.

آشنایی با چند حدیث از سالار شهیدان کربلا و امام سجاد (ع) از دیگر فعالیت‌های مرکز در این برنامه بود که احادیث به‌صورت کلمات مجزا در اختیار اعضا قرار گرفت تا آن‌ها با جابجایی و مرتب کردن کلمه‌ها، جمله‌ها را تکمیل کنند.

در بخش پایانی برنامه، کتاب «تشنه‌لبان» توسط مربی امور فرهنگی سیار روستایی با خوانش بخش‌هایی از این کتاب معرفی و برای سنجش میزان دقت اعضا در فهم مطالب خوانده‌شده، سوالاتی پرسیده شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =