کد خبر: 317426
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
بازدید 155
سوگ و ماتم عزای حسینی در مراکز کانون استان اردبیل

مراکز کانون پرورش فکری استان اردبیل با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی، در ماتم عزای سالار شهیدان،به سوگ نشستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، اعضای مراکز فرهنگی، هنری کانون استان اردبیل به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، با برگزاری ویژه برنامه‌ها و اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی، ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان دادند.

مرکز شماره یک کانون اردبیل

ویژه‌برنامه‌ی «لبیک یا حسین (ع)»، در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری اردبیل برگزار شد.

به مناسبت بزرگداشت ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان، ویژه‌برنامه‌ی «لبیک یا حسین (ع)»، باهدف تقویت و پرورش ارزش‌های دینی و مذهبی، آشنایی و روشنگری مفاهیم و وقایع عاشورایی و با اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی، با حضور بیش از ۶۰ نفر از اعضا و اولیا در مرکز شماره یک کانون اردبیل برگزار شد.

در ابتدای این برنامه جواد رضاییان، مربی مسوول مرکز با تسلیت ایام ماه محرم، به معرفی شخصیت امام حسین (ع) و وقایع کربلا پرداخته و بابیان اهداف نهضت عاشورا از شجاعت، دلاوری و ظلم‌ستیزی آن حضرت سخن گفت. او در این برنامه از اعضا خواست در کنار عزاداری برای این امام همام، رشد فضایل اخلاقی، اصول انسانی، ظلم‌ستیزی، ایثار، ازخودگذشتگی و انسانیت را به‌عنوان درس‌های عاشورا و محرم در زندگی خود به‌کارگیرند.

 مربی فرهنگی مرکز نیز ضمن صحبت درباره واقعه‌ی جان‌سوز کربلا به قرائت خطبه‌ی حضرت زینب (س) در کوفه پرداخته و با اشاره به نقش ایشان در ماندگاری قیام حسینی، رسالت حضرت زینب (س) در تکمیل و تداوم قیام عاشورا را برای اعضا تشریح کرد.

 در ادامه برنامه، دکلمه خوانی با عنوان «سربند سبز یا حسین»، در قالب فرم نمایشی توسط اعضای دختر مرکز به‌صورت همخوانی اجراشده و اعضای ادبی نیز شعرهایی را که برای فراخوان‌های عاشورایی سروده بودند، برای حاضران قرائت کردند.

بر اساس این گزارش، پخش کلیپ با عنوان چای روضه، اجرای مسابقه جدول محرم، معرفی و روخوانی کتاب «مثل یاوران امام حسین (ع)» توسط عضو کودک مرکز و کتابت اعضای کارگاه خوشنویسی از شعرهای مرثیه‌ای با خط نستعلیق تحریری، از دیگر فعالیت‌های مرکز در این برنامه بود.

شایان‌ذکر است، به همین مناسبت اعضای فعال فرهنگی و ادبی مرکز با برنامه‌ی «در گذرگاه زمان» از بقعه‌ی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، بازدید کرده و باراهنمایی‌ مربیان خود از تاریخچه‌ی آیین‌های عزاداری، سرایش شعرهای مذهبی و مرثیه‌سرایی برای سالار شهیدان در عهد صفوی، آشنا شدند.

مرکز شماره دو کانون اردبیل

ترویج فرهنگ عاشورایی، امربه‌معروف و نهی از منکر و معرفی شخصیت شهدای کربلا به کودکان و نوجوانان از هدف‌های مهم درفعالیت‌های مرکز شماره دو کانون اردبیل است و مربیان با توجه به فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان برنامه‌هایی را به شرح ذیل اجرا کردند:

برگزاری مراسم طشت گذاری: در این فعالیت مربیان مرکز، آیین سنتی طشت گذاری در اردبیل را به اعضا معرفی کرده و برای ایجاد فضای معنوی، این آیین توسط اعضا برگزار و طشتی را به یاد لب‌تشنگان کربلا پر از آب کردند.

کارت‌پستال سازی: مربیان ضمن معرفی واقعه‌ی کربلا و آشنا کردن اعضا با رشادت‌های امام حسین (ع)، پس از نثار فاتحه‌ای بر روان شهدای کربلا به تهیه‌ی کارت‌پستال با موضوع شام غریبا پرداختند.

معرفی کتاب: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و برای آشنایی اعضا با کتاب‌های دینی مذهبی بخصوص سیره و سبک زندگی ائمه‌ی اطهار (ع) که یکی از اهداف مربیان مرکز در ارایه‌ی فعالیت‌های کتاب محور می‌باشد، کتاب چهارده قصه‌ی آسمانی برای اعضا معرفی و قصه‌ی مرد مهربان که اشاره به مهربانی امام حسین (ع) دارد، برای اعضا روخوانی شد.

مرکز شماره سه کانون اردبیل

ویژه‌برنامه‌ی «تشنه‌لبان» و «من امام حسین (ع) را دوست دارم» در مرکز شماره سه کانون اردبیل اجرا شد.

در ویژه‌برنامه‌ی «من امام حسین (ع) را دوست دارم»، فعالیت‌های مختلف فرهنگی ازجمله معرفی وقایع و ایام با موضوع تاسوعا و عاشورای حسینی و با حضور اعضای کودک و نوجوان اجرا گردید.

در این برنامه مربی فرهنگی مرکز ضمن توضیح در مورد دلیل حرکت امام حسین (ع) به سمت کوفه، پیمان‌شکنی کوفیان، رفتن امام حسین (ع) به دشت سوزان کربلا، به سووال‌های اعضا پاسخ داد.

بر اساس این گزارش، شعرخوانی، روخوانی کتاب، قصه‌خوانی، معرفی شخصیت و معرفی کتاب‌های عاشورایی با عناوین بزرگ‌ترین دختر عالم، مثل یاوران امام حسین (ع)، نذری من و عروسکم، ازجمله فعالیت‌های انجام‌شده در این ویژه‌برنامه بود.

در ادامه فعالیت‌های مرکز در این برنامه، با روخوانی کتاب «بزرگ‌ترین دختر عالم»، شخصیت بزرگ «حضرت رقیه (س)»، برای اعضا معرفی شد.

در سالروز شهادت امام زین‌العابدین (ع)، ویژه‌برنامه‌ی «تشنه‌لبان»، باهدف معرفی زندگانی امام سجاد (ع) و نقش و رسالت آن حضرت در واقعه‌ی عاشورا و جریان‌های پس‌ازآن با حضور اعضای کودک و نوجوان و با اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در مرکز شماره سه کانون اردبیل برگزار شد.

در این برنامه سارا وطن‌خواه سرپرست مرکز با تسلیت ایام ماه محرم و شهادت امام سجاد (ع)، به معرفی زندگانی آن حضرت پرداخته و شعر «در غروبی نفس‌گیر» برگرفته از کتاب خاطرات مه‌گرفته را که زبان حال مولا علی‌بن‌الحسین (ع) در ظهر عاشورا بود، همراه با پخش موسیقی عاشورایی شعرخوانی کرد.

مربی فرهنگی مرکز نیز ضمن صحبت درباره واقعه‌ی جان‌سوز کربلا و بیماری مصلحتی امام سجاد (ع) در روز عاشورا، با روخوانی بخش‌هایی از کتاب «قصه‌های کربلا»، آن را برای اعضا معرفی نموده ویکی از داستان‌های این اثر را قصه‌خوانی کرد.

بنا بر همین گزارش، در ادامه این برنامه، مربی ادبی مرکز ضمن قرائت اشعار نذری، من به او آب دادم و یا حسین، از اعضا خواست تا با استفاده از واژه‌های این اشعار، آثار جدیدی خلق کنند. مربی هنری مرکز نیز در کارگاه سفال‌گری به معرفی نمادهای عزاداری در ماه محرم، مانند دست، علم و پرنده پرداخت و اعضای کارگاه با بهره‌گیری از تصاویر و استفاده از گل سفال، به ساختن این نمادها با تکنیک ورقه‌ای اقدام کردند.

آشنایی با چند حدیث از سالار شهیدان کربلا و امام سجاد (ع) از دیگر فعالیت‌های مرکز در این برنامه بود که احادیث به‌صورت کلمات مجزا در اختیار اعضا قرار گرفت تا آن‌ها با جابجایی و مرتب کردن کلمه‌ها، جمله‌ها را تکمیل کنند.

در بخش پایانی برنامه، کتاب «تشنه‌لبان» توسط مربی امور فرهنگی سیار روستایی با خوانش بخش‌هایی از این کتاب معرفی و برای سنجش میزان دقت اعضا در فهم مطالب خوانده‌شده، سووالاتی پرسیده شد.

مرکز شماره پنج کانون اردبیل

ویژه‌برنامه‌ی «هم‌نفس عاشورا» باهدف ترویج و توسعه‌ی فرهنگ اقامه‌ی نماز، با حضور بیش از ۷۰ نفر از اعضای کودک و نوجوان مرکز شماره پنج کانون اردبیل در دهه‌ی دوم ماه محرم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، ویژه‌برنامه‌ی «هم‌نفس عاشورا» به مناسبت ایام ماه محرم و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و باهدف ترویج و توسعه‌ی فرهنگ اقامه‌ی نماز با اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی و ادبی روز سه‌شنبه، بیست و پنجم مردادماه سال ۱۴۰۱، برگزار شد.

اکرم مداح مربی مسوول مرکز شماره پنج کانون اردبیل در ابتدای این برنامه با تسلیت ایام ماه محرم به اقامه‌ی نماز در ظهر روز عاشورا توسط امام حسین (ع) اشاره‌کرده و گفت: یکی از آموزه‌های مهم قیام عاشورا، توجه به فریضه‌ی نماز است.

او بابیان اینکه نباید انجام کارها و فعالیت‌های روزمره بهانه‌ای برای فراموشی و سستی در خواندن نماز باشد، با ذکر احادیثی از ائمه معصومین (ع)، خواستار توجه بیشتر اعضا به امر نماز شد.

در ادامه برنامه مربی فرهنگی مرکز نیز با توصیف ویژگی‌های شخصیتی و فضایل اخلاقی حضرت علی‌اکبر (ع) جوان شهید کربلا، به معرفی شخصیت گران‌قدر آن حضرت پرداخته و اشعاری را در خصوص اهمیت نماز اول وقت قرائت کرد.

گفتنی است، در ادامه فعالیت‌های مرکز در این برنامه، کتاب‌های «تشنه‌لبان»، «قصه‌های کربلا»، «در عزایت آسمان نیلی قباست» و «آسمان خون گریه کن» معرفی و فیلم سینمایی «مسیر عشق»، از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پخش شد.

مرکز فرهنگی هنری کانون اصلاندوز

به‌منظور آشنایی اعضای کودک و نوجوان با حماسه‌ی عظیم عاشورا و اهداف قیام امام حسین (ع)، برنامه‌های مختلفی در مرکز فرهنگی و هنری اصلاندوز برگزار شد.

در راستای فعالیت‌های مرکز در ایام ماه محرم، اعضا ابتدا خاطرات حضور خود در مراسم و برنامه‌های عزاداری را بیان کرده و با راهنمایی مربی خود، پرچم‌های عاشورایی متناسب با این ایام را درست کردند.

در ادامه شخصیت حضرت قاسم (ع) به‌عنوان الگوی شجاعت و فداکاری توسط مربی مسوول مرکز معرفی‌شده و سپس تعدادی از اعضا در وصف ایشان شعرخوانی کردند.

همچنین پویش عکاسی با عنوان «شور حسینی» باهدف پاسداشت وزنده نگه‌داشتن فرهنگ و ارزش‌های عاشورایی برگزار شد. در این پویش اعضا با حضور در برنامه‌ها و مراسم سوگواری شهادت امام حسین (ع) ویاران باوفایش از صحنه‌های عزاداری در دهه اول محرم عکاسی کردند.

در ادامه فعالیت‌های مرکز، کتاب طفلان مسلم توسط مربی معرفی وبری آگاهی بیشتر اعضا، پویانمایی طفلان مسلم پخش شد.

مرکز فرهنگی هنری کانون انگوت

به مناسبت فرارسیدن ماه محرم فضای مرکز متناسب با این ایام فضاسازی و در ادامه مربی مسئول مرکز ضمن عرض تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع)، به آموزه‌های اخلاقی قیام امام حسین (ع) اشاره کرد.

سپس اعضا در کارگاه ساخت ماکت خیمه‌های عاشورایی که باهدف تجسم‌بخشی به حقایق ماه محرم سال ۶۱ هجری و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، اجرا شد، شرکت کردند. گفتنی است، در حین ساخت ماکت که با همکاری یکی از والدین اعضا فعال در مرکز اجرا شد، وقایع مربوط به روز عاشورا برای اعضا بازگو شده و به سووالات اعضا درباره قیام امام حسین (ع) پاسخ داده شد.

خاطرنشان می‌شود، برگزاری نمایشگاهی از کتاب‌های مرتبط با ماه محرم، شعرخوانی از کتاب فصل خون و مهتاب، قصه‌گویی از داستان «کوچک‌ترین سرباز عاشورا»، ساخت جاشمعی و کتیبه‌های سفالی با برجسته نگاری القاب امام حسین (ع)، از دیگر برنامه‌هایی بود که در کانون مرکز انگوت در این ایام اجرا شد.

مرکز شماره دو کانون پارس‌آباد

با آغاز ماه محرم، ماه سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله (ع)، ویژه‌برنامه «حسین عاشیق لری» در راستای گرامیداشت این مناسبت و تبیین اهداف واقعه‌ی عاشورا با حضور اعضای کودک و نوجوان در مرکز شماره دو کانون پارس‌آباد اجرا شد.

در این برنامه مربیان مرکز ضمن گرامیداشت ایام ماه محرم، به اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی ازجمله معرفی شخصیت، معرفی ایام و وقایع، دل نوشته ادبی، برگزاری کارگاه نقاشی و معرفی کتاب‌های عاشورایی اقدام کردند.

همچنین در شانزدهمین روز از ماه محرم و مقارن با هفتمین روز شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، مراسمی با عنوان «محفل حسین عاشق لری» با حضور مربیان، اولیا و اعضای مرکز برگزار شد.

در این مراسم منیژه اسوار مربی مسوول مرکز به معرفی واقعه‌ی کربلا از روز عاشورا تا بازگشت خاندان نبوت و امامت به شهر مدینه پرداخته و با معرفی کتاب‌های عاشورایی اعضا را به مطالعه کتاب‌های دینی دعوت کرد.

 در ادامه اعضا و اولیای حاضر در مراسم، کنار سفره احسان (آش دوغ) سرور آزادگان، ضمن نثار سلام‌وصلوات و فاتحه‌خوانی به عزاداری پرداختند.

مرکز فرهنگی هنری کانون خلخال

با فرارسیدن ماه عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، مرکز خلخال نیز سیاه‌پوش شد و ضمن اجرای فضاسازی‌های مناسب با این ایام، برنامه‌های مختلف فرهنگی نیز انجام گرفت.

معرفی وقایع مربوط به واقعه‌ی کربلا و روز عاشورا، از برنامه‌های مرکز در این ایام بود که در قالب قصه‌گویی و با استفاده از طرح دیواری انجام شد. در این طرح، چهار صحنه از عاشورا مربوط به لحظه‎‌های گفت‌وگوی امام حسین (ع) با حر و شهادت حضرت ابوالفضل العباس (ع)، حضرت علی‌اصغر (ع) و حضرت سیدالشهدا (ع) به تصویر کشیده شده بود و مربی به معرفی آن‌ها پرداخت.

عزاداری اعضا با اجرای مداحی توسط عضو نوجوان مرکز از دیگر برنامه‌های کانون مرکز خلخال در ایام سوگواری ماه محرم بود.

مرکز فرهنگی هنری کانون دولت‌آباد

 کانون پرورش فکری مرکز دولت‌آباد به مناسبت بزرگداشت ایام سوگواری و عزاداری سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع) و یاران و اصحاب آن حضرت، برنامه‌های متنوعی را برگزار کرد.

کریم اصلان زاده مربی مسئول کانون دولت‌آباد ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش به بیان اهداف قیام امام حسین (ع) پرداخته و از اعضا خواست در کنار عزاداری، رشد فضایل اخلاقی و اصول انسانی، ظلم‌ستیزی، ایثار، ازخودگذشتگی و انسانیت را به‌عنوان درس‌های عاشورا و محرم در زندگی خود به‌کارگیرند.

فضاسازی مرکز با پرچم‌های سیاه، نصب شعارنوشته، پخش کلیپ، برگزاری نمایشگاه آثار اعضا با موضوع ماه محرم، معرفی شخصیت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و دیگر شهدای واقعه‌ی عاشورا، تشریح احیای امربه‌معروف و نهی از منکر از اهداف قیام حضرت سیدالشهدا (ع)، معرفی کتاب قصه‌های کربلا و برپایی ایستگاه نقاشی از دیگر برنامه‌های مرکز در این ایام بود که باهدف آشنایی و انتقال پیام‌های تربیتی از نهضت عاشورا انجام گرفت.

مرکز شماره یک کانون کوثر

به مناسبت گرامیداشت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، برنامه‌های متنوعی در مرکز شماره یک کانون کوثر برگزار شد.

با فرارسیدن ماه محرم اعضای مرکز با استفاده از پارچه مشکی و ساختن کاردستی به فضاسازی مرکز پرداخته و با تهیه شربت، ایستگاه صلواتی برپا کردند.

وقایع مهم ماه محرم از شروع حرکت کاروان امام حسین (ع) از مکه به‌طرف کوفه تا شهادت آن حضرت برای اعضا معرفی گردید و مربی در مورد قاصدان امام حسین (ع) که قبل از حرکت خود به‌سوی مناطق مختلف از قبیل شام، کوفه و ... فرستاده بود و پیامی که داشتند تا مردم را به‌سوی یاری امام حسین (ع) در این قیام فراخوانند، توضیحاتی ارائه کرد.

 در ادامه برنامه‌های مرکز در این مناسبت، جلسه بحث و گفت‌وگو در مورد مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین (ع) که برپایی نماز و احیای امربه‌معروف و نهی از منکر بود، برگزار شد.

مرکز شماره دو کانون کوثر

اعضای مرکز شماره دو کانون کوثر به مناسبت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، با درست کردن عَلَم، شمع و فضا آرایی مرکز، به مرکز حال و هوای محرمی دادند.

معرفی کتاب‌های مربوط به ایام محرم و همچنین معرفی شهدای کربلا ازجمله فعالیت‌های مرکز در شروع ماه عزای امام حسین (ع) بود که مربیان از اعضا خواستند بامطالعه این کتاب‌ها در طول ایام محرم، شناخت بیشتری از واقعه‌ی عاشورا، زندگانی و سیره امام حسین (ع) ویاران باوفایش کسب کنند.

مرکز فرهنگی هنری کانون گرمی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز گرمی، هم‌زمان با آغاز ماه محرم و با اجرای ‌برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی به استقبال ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان رفت.

بر همین اساس، ضمن فضاسازی مرکز و نصب کتیبه و پرچم، فعالیت‌های شعرخوانی، قصه‌گویی از داستان‌های عاشورایی، معرفی شخصیت کودکان حاضر در واقعه‌ی کربلا، معرفی سیره وزندگی حضرت امام حسین (ع) و دیگر شهدای روز عاشورا، فعالیت یک حدیث یک نمایش، تهیه وتولید کلیپ از شعرخوانی اعضا، معرفی کتاب‌های کانون با موضوع محرم توسط مربیان، برای اعضای کودک و نوجوان مرکز انجام شد.

در ادامه فعالیت‌های مرکز در همین مناسبت، در بخش هنری برنامه‌ی «با دست‌هایم برای حسین(ع)»، با حضور اعضای کارگاه‌های سفالگری و عکاسی برگزار و ویژه‌برنامه ادبی «اشک ماه» نیز در قالب دل نوشته و شعر با مشارکت اعضای کارگاه ادبی مرکز اجرا شد.

مرکز شماره دو کانون مشگین شهر

 با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و 72 تن از یاران باوفای ایشان، برنامه‌های متنوعی با حضور اعضای کودک و نوجوان و با شرکت اولیا، در مرکز شماره‌ی دو کانون مشگین‌شهر برگزار شد.

به همین مناسبت ضمن فضاسازی مرکز که با کمک مربیان و کتاب‌یاران نوجوان انجام گرفت، فعالیت‌های معرفی وقایع و ایام، معرفی شخصیت، قصه‌گویی، معرفی کتاب و خوشنویسی نیز اجرا شد.

بر اساس این گزارش، یکی از فعالیت‌های ویژه که باهدف آشنا ساختن اعضا با وقایع و اتفاقات ماه محرم و توضیح علت قیام امام حسین (ع) ویاران باوفایش، از روز اول تا دهم محرم برای اعضا و مخاطبان عمومی اجرا شد، برنامه «روزشمار ماه محرم» بود. این برنامه به‌صورت روزانه و در زمان مشخص توسط لیلا مستعلی‌زاده مربی مسوول مرکز برگزار شد.

در ادامه کتاب «تشنه‌لبان» با روخوانی قسمت‌هایی از کتاب توسط بهروز هواخواه مربی سیار روستایی مرکز، برای اعضای کودک و نوجوان و همچنین اولیای حاضر در برنامه معرفی‌شده و حاضران ضمن آشنایی با شخصیت‌های برجسته قیام عاشورا، برای ادامه نهضت حسینی و دفاع از آرمان و کیان کشور با امام حسین (ع) ویاران باوفایش عهد وپیمان بستند.

در کارگاه خوشنویسی نیز اعضای کارگاه با راهنمایی نرگس پورعلی مربی هنری مرکز به تمرین سرمشق با مضمون شعرهای مرثیه‌ای پرداختند.

شایان‌ذکر است، ازجمله فعالیت‌هایی که در ایام محرم توسط کتاب یاران نوجوان پسر انجام گرفت، معرفی کتاب‌های دینی و مذهبی برای اعضای کودک و نوجوان بود تا کتاب‌ها پس از مطالعه در دفتر دانایی خلاصه‌نویسی شوند. قصه‌خوانی عاشورایی نیز یکی دیگر از فعالیت‌هایی بود که برای اعضای کودک و نوجوان باهدف انتقال مفاهیم عاشورایی اجرا گردید.

مرکز فرهنگی هنری کانون نمین

کانون مرکز نمین، با فرارسیدن ایام محرم و سوگواری سیدالشهدا (ع) با فضاسازی مرکز و برگزاری فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری و ادبی، به استقبال محرم رفت.

مربیان کانون مرکز نمین، مصادف با اولین روز از ایام محرم و به‌منظور آشنا کردن اعضای کودک و نوجوان مرکز با واقعه‌ی کربلا، با فضاسازی سالن مطالعه و برپایی نمایشگاهی از کتاب‌هایی در این زمینه و معرفی وقایع و ایام و معرفی شخصیت‌های واقعه‌ی کربلا و... به استقبال ماه محرم رفتند.

قصه‌گویی از وقایع کربلا، تصویر خوانی از پوسترهای مربوط به روزهای تاسوعا و عاشورا، معرفی کتاب‌های تشنه‌لبان، قصه‌های کربلا، عمو جان عباس، پرسش و پاسخ در مورد ماه محرم، شعرخوانی و خاطره گویی از مراسم‌ شبیه‌خوانی و عزاداری توسط اعضا، نوشتن متن ادبی با موضوع ماه محرم در کارگاه ادبی و برگزاری کارگاه نقاشی و سفالگری و برپایی نمایشگاه، از دیگر فعالیت‌هایی بود که در این ایام برگزار شد.

همچنین مربیان فرهنگی، هنری و سیار روستایی شهرستان نمین، با همکاری سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل و دیگر اداره‌های این شهرستان، با حضور در اردوی جهادی، فرهنگی، درمانی، عمرانی و خدمت‌رسانی جهادگران حسینی، به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه‌ی کودکان و نوجوانان پرداختند.

بر اساس این گزارش، مربیان کانون نمین با اجرای فعالیت‌هایی ازجمله برگزاری کارگاه نقاشی با موضوع محرم، قصه‌گویی از وقایع کربلا و شهادت حضرت امام حسین (ع)، کاغذ و تا، کاردستی، شعرخوانی، روخوانی کتاب، مسابقه، بازی و سرگرمی یک روز خاطره‌انگیز برای کودکان و نوجوانان شهر عنبران رقم زدند.

شایان‌ذکر است کاظم دبیر معاون توسعه‌ی مدیریت و منابع استانداری اردبیل نیز به همراه طیب امینی فرماندار شهرستان نمین و جمعی از مسوولان اداره‌های استان با حضور در این اردو از فعالیت‌های اجراشده توسط کانون نمین بازدید به عمل آورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =