کد خبر: 317171
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
بازدید 225
«عناصر بصری در عکاسی» و « نقش نور در عکاسی»، موضوعات جلسه انجمن عکاسان

تازه‌ترین جلسه انجمن عکاسان نوجوان کانون گلستان با موضوعات «عناصر بصری در عکاسی» و « نقش نور در عکاسی» در مراکز فرهنگی‌هنری کانون آزادشهر و مراوه‌تپه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در بیست و چهارمین جلسه انجمن که در مرکز آزادشهر و با حضور اعضا برگزار شد، حامد ممشلی مهمان برنامه در ابتدا به تعریف نور که با توجه به اهمیت آن در عکاسی به همراه سایه‌ها میتواند ایجاد خلاقیت نمود، اشاره کرد.

وی در این جلسه انواع نور در عکاسی را که به صورت طبیعی و مصنوعی می‌باشد، توضیح داد و به نور طبیعی خورشید و آسمان در فضای باز و همچنین نور مصنوعی در آتلیه اشاره کرد.

او به نوع نور پردازی ضد نور که تابیدن نور به صورت تضاد می‌باشد و ساعات طلایی آن در طول روز(یک ساعت بعد از طول آفتاب و یک ساعت قبل از غروب آفتاب) پرداخت.

همچنین در جلسه بیست و پنجم، که با حضور اعضای کانون مراوه‌تپه همراه بود، مهمان برنامه به عناصر بصری شامل نقطه، خط، سطح، شکل، بافت، حجم، رنگ،تعادل و توازن پرداخت.

در ادامه خطوط گرید  را با فعال کردن بر روی تنظیمات گوشی اعضا به همراه نقاط طلایی و قانون یک سوم توضیح داد.

ممشلی به چهار نقطه ناشی از تلاقی این خطوط افقی و عمودی اشاره داشت و گفت: این چهار نقطه موثرترین نقاط خارج از مرکز برای جلب توجه مخاطبین هستند  و اگر کادر را به سه قسمت افقی و عمودی تقسیم کنیم، این خطوط در چهار نقطه با هم برخورد می کنند که به این نقاط، نقاط طلایی می گویند؛ اهمیت این نقاط به این دلیل است که چشم بیننده در نگاه اول ناخودآگاه به طرف این نقاط متمرکز می‌شود از این رو، سعی کنید اجزایی را که در تصویر اهمیت بیشتری دارند در این نقاط قرار دهید.

آموزش روش‌های عکاسی خلاقانه با بطری خالی آب ونحوه‌ی گرفتن عکس به صورت انعکاس از دیگر مباحث امروز بود.

در بخش بعدی اعضا به همراه مربی با توجه به موضوعات مربوط به کلاس در محوطه بیرون مرکز به عکاسی پرداخته و آثارشان بررسی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =