کد خبر: 317175
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
بازدید 225
ابزار بازیگر؛ موضوع اولین نشست حضوری انجمن نمایشی کانون زنجان

نشست حضوری انجمن هنرهای نمایشی نوجوانان در مرکز فرهنگی هنری مجتمع زنجان برگزار شد و به بررسی موضوع: ابزار بازیگر و درک غریزه و ایده‌یابی برای نمایش پرداخته شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان؛ به گزارش عزیزه ریحانی منفرد کارشناس آفرینش‌های هنری استان، نشست حضوری انجمن هنرهای نمایشی نوجوانان که به صورت حضوری پنجشنبه ۲۰مرداد ماه ۱۴۰۱ در مرکز فرهنگی هنری مجتمع زنجان برگزار شد؛ به بررسی موضوع: ابزار بازیگر و درک غریزه و ایده‌یابی برای نمایش پرداخته شد.

ریحانی هدف از برگزاری این نشست‌ها را پرورش خلاقیت نمایشی و ارتقاء سطح مهارت ایده پردازی، خلق و اجرای یک نمایش با ابزار ساده و در دسترس عنوان کرد و گفت: با توجه به بازگشایی مراکز کانون زنجان از ابتدای سال و امکان حضور اعضاء در مراکز، انجمن هنرهای نمایشی استان پس از برگزاری چهل و هشتمین نشست که به صورت مجازی صورت گرفت، اولین نشست خود را در سال جاری با حضور مصطفی جعفری مدرس این دوره برگزار کرد.

به گفته کارشناس هنری و نماینده انجمن نمایش کانون زنجان، این نشست  با حضور جمعی از مربیان، اعضا نوجوان و ارشد و نیز اعضا نونگاه  علاقه‌مند و فعال در کارگاه‌های نمایش مراکز استان  به صورت حضوری اجرا شد.

مدرس انجمن در تکمیل مباحث این نشست حضوری  به ایجاد تصویر به وسیله بدن در ژست نمایی برای بازی رئال اشاره کرد و  ادامه  با توجه به رویکرد کارگاه بر اساس خلاقیت بدن، نمونه‌های عملی را با مشارکت اعضا  اجرا شد.

جعفری همچنین به مرور خواستگاه و تاریخچه بازیگری در تئاتر که از آیین‌ها زاده شده است اشاره کرد و گفت: بازیگری به مرور به یک رشته تخصصی آکادمیک مبدل گردیده است. وی در ادامه ابزار بازیگری را تشریح و بصورت اختصاصی به اولین ابزار بازیگر (بدن) پرداخت و به اهمیت شناخت بدن و آناتومی ساختار بدن را در کارگاه‌هایی که در این نشست برگزار کرده بود پرداخت.

یادآوری می‌شود، در حال حاضر شش انجمن تخصصی قصه‌گویی، ادبی، هنرهای نمایشی، سرود، عکاسی و نجوم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =