نقد و بررسی کتاب رمان شکارچی

از سوی واحد آفرینش‌های ادبی کانون مازندران، نشست نقد و بررسی کتاب رمان نوجوان شکارچی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، از سوی واحد آفرینش‌های ادبی برنامه نقد کتاب، داستان نوجوان ۲۵ مرداد ۱۴۰۱در مرکز فرهنگی هنری شماره یک ساری برگزار شد.

  به گفته کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون مازندران، در این نشست اعضای فعال کارگاه های داستان از مراکز ساری۱، ساری۲، ساری۳، جویبار، سیمرغ، نکا و قائمشهر و اعضای ارشد عضو انجمن نویسندگان نوجوان کانون استان به همراه ادبی این مراکز  شان شرکت کردند و به نقد و بررسی داستان بلند شکارچی نوشته ی سید محمد هاشمی پرداختند.

عالمه میرشفیعی افزود: در این نشست دو محیط بان نیز به همراه نویسنده آقای سید محمد هاشمی  دعوت شده بودند که در این نشست ابتدا بخش هایی از داستان دورخوانی شد، سپس سید محمدهاشمی، نویسنده داستان شکارچی درباره اهمیت محیط زیست، ایده اولیه شکل گیری داستان تا پرداخت آن و علت انتخاب مکان داستانی، توجه به وقایع خاص در داستان  صحبت کرد.

میرشفیعی اظهار داشت: اعضای حاضر در نشست نیز موشکافانه و با دقت به نقد و بررسی و تحلیل این داستان پرداختند و نظرات و دیدگاه هایشان را همراه با پیشنهادهایی به نویسنده انتقال دادند.

 در ادامه عارف یوسف نژاد از اعضای قدیمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و منتقد، فیلمنامه نویس و داستان نویس نیز به نکاتی چند درباره  چگونگی پرداخت داستان اشاره کرد.

اصغری و حسینی از  محیط بان مدعو در این برنامه  به سوالات حاضران در مورد وظایف محیط بانی و اهمیت آن پاسخ داد. قابل ذکر است اجرا و تسهیل‌گری برنامه را میثم متاجی کارشناس آفرینش‌های ادبی بر عهده داشتند.

گفتنی است: در این نشست، عالمه میرشفیعی کارشناس آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری استان و منتقد ادبی، درباره  داستان شکارچی با رویکر ادبیات اقلیمی بالاخص ادبیات اقلیم شمال صحبت کرد و سپش به پتانسیل های داستان جهت رسیدن به گفتگومندی و چند صدایی اشاراتی داشت.

در پایان، سید محمد هاشمی به سوالات حاضران پاسخ داد و پس از تقدیر و تشکر از مهمانان و کلیه حاضران برنامه  یک کتاب یک نویسنده به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =