نمایشگاه «شوق حضور» در خرم آباد افتتاح شد

دومین مسابقه استانی هنری و ادبی نماز جمعه ویژه کودکان و نوجوانان به مناسبت گرامی داشت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه، برگزار شد و آثار برتر این مسابقه در قالب نمایشگاهی در کانون ادب خرم آباد به معرض دید عموم قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان: عصر امروز پنج شنبه 27 مردادماه 1401 نمایشگاه آثار برتر دومین مسابقه نقاشی، شعر، کتیبه های سفالی و خوشنویس با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده محترم ولی فقیه دراستان و امام جمعه خرم آباد، محمد کریم خورشیدوند مدیرکل اموراجتماعی استانداری لرستان، محمد جواد محمدی مدیرکل کانون پرورش فکری استان، رضاعزتی مدیرکل آموزش و پرورش، نورالدین کرمی مدیرکانون ادب خرم آباد و جمعی از مسئولان و هنرمندان در کانون ادب، افتتاح و در معرض دید عموم قرار گرفت.
براساس این گزارش: با هماهنگی های به عمل آمده با دفتر نماینده ولی فقیه دراستان و کارگروه کودک و نوجوان و جوان ستاد نماز جمعه، دومین دوره مسابقه هنری و ادبی در رشته های «نقاشی، شعر، کتیبه های سفالی» پیش بینی و فراخوان آن در ابتدای تیرماه به مراکز کانون، آموزشگا ها، مدارس و ... توزیع شد.
در این مسابقه کودکان ۷ الی ۱۲ سال و نوجوانان ۱۳ الی ۱۷ سال است که در بخش های ادبی ، نقاشی و کتیبه های سفالی و خوشنویسی به رقابت پرداختند که دراین میان بیش از550 اثر به دبیرخانه های این رویداد رسید.

درادامه از نقاشی چهره ی هنرمند فقید زنده یاد اسفندیار ملایری استاد و پیشکسوت هنر تئاترو تلویزیون و...  که توسط مرتضی یوسفیان ترسیم شده بود، رونمایی شد.
در بخش بعدی این مراسم تعدادی از پیشکسوتان فرهنگ و هنر که در کانون ادب و... فعالیت می کنند، به نمایندگی از طرف هنرمندان رشته های مختلف استان طی نشستی با نماینده محترم ولی فقیه دراستان و امام جمعه خرم آباد، مدیرکل اموراجتماعی استانداری لرستان، مدیرکل کانون پرورش فکری استان، معاون پرورشی آموزش و پرورش، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و... موانع و مشکلات هنرمندان و توسعه و تعمیر و تجهیز ساختمان کانون ادب را بیان کردند.
گفتنی است: نمایشگاه « شوق حضور » از 27 تا 5شهریورماه صبح و عصر در معرض دید عموم قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =