کد خبر: 317393
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
بازدید 156
نشست انجمن‌های محیط زیست، شاعران و سرود در کانون گلستان

هفته‌ی گذشته مسوولان انجمن‌های محیط زیست، شاعران و سرود جلسات خود را به‌صورت حضوری و در مراکز فرهنگی‌هنری برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، این جلسات با حضور اعضای مراکز مختلف فرهنگی‌هنری و با حضور مهمانان و کارشناسان برگزار شد.

انجمن محیط زیست

اولین انجمن محیط زیست در مرکز بندرترکمن با حضور کارشناس اداره محیط زیست و با هدف افزایش سطح آگاهی های زیست محیطی برگزار شد.

چگونگی دفع مناسب زباله در جنگل، رعایت مسائل بهداشتی  وضعیت مدیریت پسماندها از جمله مسائل بهداشتی توسط بچه‌ها از جمله مواردی بود که دراین جلسه به آن پرداخته شد.

همچنین کارگاه کاردستی ساخت فلامینگو با مقوا و کاغذ رنگی، کارگاه نقاشی گشیدن تصاویر حیوانات و معرفی کتاب‌های محیط زیستی در این برنامه انجام شد.

انجمن نویسندگان نوجوان

بیست‌و چهارمین انجمن نویسندگان نوجوان با حضور علیرضا نوروزی بعنوان کارشناس و با حضور مربیان و اعضای مراکز شرق استان و با موضوع شخصیت پردازی برگزار شد.

در این جلسه دو اثر از فاطمه زهرا رمرودی و مهشید اکاتی نقد و بررسی شد.

کارشناس و مهمان برنامه ضمن نقد آثار بچه‌ها و با اشاره به موضوع جلسه، اظهار داشت: شخصیت پردازی به روش‌های مختلف انجام می‌شود؛ شخصیت پردازی مستقیم که نویسنده ویژگی‌های شخصیت اصلی داستان را به صورت مستقیم بیان می‌کند که این روش چندان مورد توجه نویسندگان نیست و شخصیت پردازی با عمل داستانی که در این روش نویسنده با رفتارها و کنش‌های شخصیت‌ها در روند داستان آنها را معرفی می‌کند.

علیرضا نوروزی ادامه داد:شخصیت‌پردازی همراه با رفتارهای نمایشی که نویسنده با نشان دادن حالات، حرکات،رفتارها و اعمال شخصیت‌ها به معرفی آنها می‌پردازد که در این نوع شخصیت پردازی داستان را پیش می‌برد و کنش‌ها و واکنش‌های شخصیت‌های داستان اتفاقات آن را رقم می‌زند.

وی در پایان اظهار داشت: نویسنده باید خودش شخصیت اصلی داستانش را بشناسد و تمام ویژگی‌های ظاهری، رفتاری، تکه کلام‌ها و علایق آن را با توجه به سن و سال شخصیت مشخص کند تا از شخصیت‌های داستان رفتارهای ضد و نقیض سر نزند.

انجمن سرود

نخستین جلسه انجمن سرود با حضور اعضای مراکز آزادشهر، رامیان و دلند به میزبانی مرکز آزادشهر و با حضور فرهمند بهاردوست، برگزیده سرود کشوری برگزار شد.

در ابتدا مهمان برنامه تاریخچه‌ای از شکل‌گیری سرود در جهان و ایران ارائه داد و سپس به معرفی اجزاء صدا و چگونگی تشکیل گروه سرود پرداخت.

تشریح کامل همنوایی، آرایش گروه، تشکیل گروه و فرمان برای اجرای سرود از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

در پایان با انجام یک تست صدا نحوه درست تشکیل گروه سرود به صورت عملی انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =