نشست مجازی انجمن‌های شاعران و نویسندگان کانون استان تهران برگزار شد

صد و شصت و ششمین و صد و شصت و هفتمین نشست انجمن شاعران و نویسندگان کانون استان تهران با حضور اعضا، مربیان و کارشناسان ادبی این استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ این دو نشست ادبی به صورت مجازی و در قالب وبینار توسط واحد آفرینش‌های ادبی، در دو روز متوالی با حضور اعضا، مربیان، کارشناسان و مدرسین شعر و داستان به اجرا در آمد.

در نشست روز اول با محور داستان و با عنوان "پله‌پله تا زبان داستان" شراره هاشم دباغیان، نویسنده و منتقد ادبی به عنوان میهمان اعضا را همراهی کرد. این نویسنده و منتقد ادبی ضمن معرفی کتاب‌ها و منابع مختلف تلاش کرد مخاطبان را با ویژگی‌های زبان در داستان آشنا کند.

نشست دوم که با عنوان "پله‌پله تا زبان شعر" و با حضور مریم اسلامی شاعر و منتقد ادبی برگزار شد، با توجه به قرار گرفتن در آستانه روز شعر و ادب پارسی، انجمن شعر نوجوان نگاهی به زندگی و آثار شهریار داشت.

در ادامه کارشناسان علاوه بر نقد و بررسی آثار تمرین‌هایی را در زمینه‌ی زبان شعر و داستان به بچه‌ها دادند. اعضا در بخشی از انجمن با همراهی کارشناس میهمان به خلق تجربه‌هایی در زمینه‌ی زبان پرداختند. مریم اسلامی ضمن گفت‌وگو پیرامون برجسته‌سازی زبان، مثال‌های مختلفی را ارائه داد تا اعضا به صورت کاربردی و عملی با این مفاهیم آشنا شوند.

گفتنی‌ست؛ این دو وبینار ادبی، صد و شصت و ششمین و صد و شصت و هفتمین برنامه‌های انجمن شعر و داستان نوجوان کانون به حساب می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =