نخستین آسمان‌نمای بادی و سیار در استان گلستان رونمایی شد

همزمان دوم شهریور ماه و شروع هفته‌ی دولت، نخستین آسمان‌نمای سیار و بادی استان گلستان به همت کانون پرورش فکری و با حضور مدیرکل کانون، فرماندار، نائب امام جمعه گمیشان و جمعی از مدیران این شهرستان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، محبوبه رجب نسب در آیین افتتاحیه این آسمان‌نما، ضمن گرامی‌داشت هفته دولت گفت: قرار است این آسمان نمای بادی و سیار به ارایه خدمات علمی برای کودکان ونوجوانان استان بپردازد.

مدیرکل کانون گلستان با بیان اینکه فعالیت علمی و نجوم یکی از فعالیت‌هایی است که برای کودکان و نوجوانان جذابیت به‌سزایی دارد، گفت: این آسمان نمای بادی و سیار  به ارایه خدمات علمی برای کودکان ونوجوانان  استان، به ویژه در محله‌های کمتر توسعه یافته می پردازد.

وی ضمن قدردانی از زحمات فرماندار این شهرستان در تخصیص بودجه جهت خرید این آسمان‌نما، از توجه ویژه مسوولان گمیشان به حوزه کودک و نوجوان قدردانی کرد.

در این برنامه آخوند حبیب شافعی، نائب امام جمعه گمیشان نیز به ارائه سخنرانی پرداخت و نکاتی را برای حاضرین بیان کرد.

همچنین امید سقلی، فرماندار گمیشان ضمن گرامی‌داشت هفته دولت و شهادت شهیدان رجایی و باهنر، رونمایی از این آسمان‌نما را به فال نیک گرفت و از مسوللان کانون گلستان به جهت توجهی که به کودکان و نوجوانان این شهرستان دارند، قدردانی کرد.

در ادامه این آیین، مسوولان حاضر در برنامه، کودکان و نوجوانان هر کدام به نوبت در این آسمان‌نما حضور یافتند.

قابل ذکر است این گنبد بادی آسمان نما از پیشرفته ترین دستگاه‌های کمک آموزشی نجوم است که از یک محفظه پارچه ای ساخته شده و ۳۰ نفر گنجایش داشته و قابلیت جابه جایی را دارد؛ این دستگاه مجهز به نمایش گر نرم افزار 'stary night ' است و با استفاده از آینه محدب، تصاویر کیهانی زیبایی را در سقف گنبد به نمایش می گذارد؛  این مدل آسمان‌ نما قابل انتقال به هر مکان است و داخل سالن‌ های گنبدی تا قطر ۴ متر نصب و به عنوان آسمان نمای ثابت استفاده می شود.

گفتنی‌است مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان همزمان با هفته‌ی دولت و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی‌هنری، ادبی و اسلامی یاد و خاطره شهید رجایی و باهنر را در ذهن کودکان و نوجوانان گرامی خواهند داشت.

گزارش تصویری این آیین را از «اینجا» مشاهده نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =