کارگاه قصه‌گویی با حضور اعضای مراکز زرین‌آباد، ماهنشان و ابهر برگزار شد

با حضور اعضای علاقمند مراکز زرین‌آباد، ماهنشان و ابهر کانون پرورش فکری استان زنجان به قصه‌گویی جلسه توجیهی شیوه و اجرای قصه گویی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان، با حضور اعضای علاقمند مراکز زرین‌آباد، ماهنشان و ابهر کانون پرورش فکری استان زنجان به قصه‌گویی جلسه توجیهی شیوه و اجرای قصه گویی برگزار شد.

مرکز فرهنگی هنری زرین آباد

شمسی سهرابی مسئول مرکز فرهنگی هنری زرین‌آباد در گزارشی گفت: همزمان با آغاز ثبت نام بیست و چهارمین جشنواره‌ی بین المللی قصه گویی، با حضور اعضا ویژه‌برنامه دورهمی قصه در مرکز برگزار شد. این برنامه به منظور معرفی جشنواره و شناسایی کودکان و نوجوانان علاقمند به قصه‌گویی انجام گرفت. در این برنامه اعضا نوجوان مرکز به قصه‌گویی پرداختند.

سهرابی همچنین اشاره کرد: در بخش دوم برنامه نکات مهمی را که قصه‌گویان باید رعایت کنند از جمله انتخاب متن، نحوه‌ی اجرا، ورود به قصه، پایان بندی، استفاده از تکنیک ها و ... بیان شد.

کودکان و نوجوانان ماهنشانی در ویژه‌برنامه "قصه صدای زندگی است" شرکت کردند

فریده بابایی مسئول مرکز فرهنگی هنری ماهنشان ابراز داشت: این برنامه با حضور اعضای علاقمند به قصه‌گویی در سالن کتابخانه مرکز برگزار شد که در این برنامه ابتدا توضیحاتی در خصوص جشنواره امسال بیان گردید که می‌توان به شرایط شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره و ... پرداخته شد و در ادامه اعضا نوجوان و مربیان مرکز به قصه‌گویی پرداختند.

مرکز فرهنگی هنری ابهر/ مادران راز ماندگاری قصه های جهان هستند

فاطمه الهیاری مسئول مرکز فرهنگی هنری ابهر در گزارشی ابراز داشت: همزمان با آغاز ثبت نام بیست و چهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی، مادران هنرمند ابهری با شرکت در کارگاه قصه با شیوه‌ها و تکنیک‌های مختلف قصه‌گویی آشنا شدند.

در این کارگاه ابتدا نکات مهم مندرج در شیوه نامه سال ۱۴۰۱ بیان شد. در ادامه مربی فرهنگی مرکز خانم پروانه حسینی مواردی که باید یک قصه‌گو رعایت نماید را بیان نمود تا مادران علاقمند علاوه بر آشنایی با اصول قصه‌گویی، قصه‌های  فاخر و قابل نقل را انتخاب بکنند. این برنامه قبل از برگزاری دورهمی قصه، مرحله کتابخانه‌ای برگزار شد تا مادران با آمادگی بیشتری در این برنامه شرکت نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =