نشست سالانه اعضای مکاتبه‌ای کانون خراسان رضوی برگزار شد

همزمان با هفته دولت مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری استان، نشست سالانه اعضای مکاتبه‌ای را با عنوان «یک نامه با دو تمبر» به صورت حضوری و هم‌زمان مجازی برگزار کرد.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی؛ عزت صدیقی لویه کارشناس ادبی مکاتبه‌ای با اعلام این خبر گفت: نشست سالانه اعضای مکاتبه‌ای به صورت حضوری و هم زمان مجازی چهارشنبه ۲ شهریور برگزار شد.

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون پرورش فکری استان ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهدای هشتم شهریور گفت: در این هفته، مدیران و دولت‌مردان از فعالیت‌هایی که در حوزه کاری خود انجام دادند صحبت می‌کنند. از شما اعضا می‌خواهم اگر در بخش مکاتبه‌ای اتفاق‌های خوبی رخ داده و یا اگر انتقادی دارید آن را به من منتقل کنید.

مدیر کل استان افزود: در نوشتن خلاق و شعر و داستان، مربیان خوبی همراه شما هستند. بدون تردید آینده در اختیار شماست. این قلم و نوشتن مال شماست.

زره‌ساز به اعضای مکاتبه‌ای توصیه کرد: بزرگ فکر و اندیشه کنید و جهان‌بینی و آینده را بزرگ ببینید. از چیزهایی بگویید و بنویسید که به آن ایمان و باور دارید. همان که می‌گویند «سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند». یک اثر وقتی با مخاطبش به خوبی ارتباط برقرار می‌کند که راحت و صمیمی و با باور قلبی نویسنده‌اش گفته شود.   

محبوبه بزم آرا معاون فرهنگی اداره کل کانون استان که خود در گذشته یکی از اعضای مکاتبه‌ای بوده است در این نشست گفت: شما اعضا با جایی ارتباط گرفتید که شنونده درد و دل‌های شما هستند و شما را به نوشتن ترغیب می‌کنند. از این بخش چهره‌های درخشان و شاخصی دیده شدند. اسامی چون خانم منیره هاشمی، آقای افشین علا، آقای عباسعلی سپاهی، خانم انسیه موسویان و دیگرانی که امروز در ادبیات ما سرشناس و صاحب نام هستند؛ همگی از اعضای مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون بوده‌اند. امیدوارم این راه پیوسته روشن بماند. چرا که ذوق و شوق دریافت نامه فراموش ناشدنی‌ست. به واقع دلچسب و شیرین بودن این فرایند مرهون تلاش مربیان و کارشناسان این بخش است.

در ادامه اعضا به صورت حضوری و مجازی اثر خود را خواندند. تینا سادات طباطبایی، مهشید زبردست، مهدیه حسینی‌راد و مطهره برومند اثر خوانی داشتند و زهره ذاکر عضو انجمن از خاطرات و احساس خود هنگام دریافت نامه و سیر مکاتبه‌اش خاطراتی را بیان کرد.

قصه‌گویی محمود خرقانی و معرفی جشنواره قصه‌گویی توسط سارا امیدوار از کارشناسان فرهنگی، بخش دیگری از این ویژه برنامه بود.

هانیه سلامی‌راد مربی و پاسخگوی ادبی نیز بعد از خوانش کتاب «مرا چشم آبی صدا می‌کنند» اثر احمدرضا احمدی، متناسب با تجربه‌ی ادبی خوانده شده طرحی ادبی ارائه‌ داد.

لازم به توضیح است فرزانه رحمانی و حسین تولایی از کارشناسان ستاد، اسدالله اسحاقی شاعر کودک و عضو سابق بخش مکاتبه‌ای و تعدادی از همکاران کتابخانه‌های سیار و پستی در این نشست به صورت مجازی حضور داشتند. اهدای هدیه به تمامی اعضای مکاتبه‌ای حاضر در جلسه پایان بخش برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =