کد خبر: 317564
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
بازدید 186
مرکز تخصصی سوفار، بهشتی برای علاقه مندان به هنر سفالگری

مرکز تخصصی سوفار، این روزها شاهد حضور پررنگ اعضای مراکز کانون استان تهران است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ علی رشیدی نیا به همراه معاونان فرهنگی، اداری-مالی و کارشناس هماهنگی و پیگیری دفتر مدیرکل از مرکز سوفار (مرکز فرهنگی هنری شماره ۷) کانون بازدید داشتند و به بحث و گفتگو با مسئول و مربیان مرکز در راستای فعالیت ها و چشم اندازهای آتی این مرکز پرداختند.

مرکز تخصصی سوفار به عنوان نخستین مرکز تخصصی سفالگری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد و دارای تجهیزات کامل برای پخت و لعاب شامل کوره برای پخت بیسکویت و لعاب است که از امکانات حرفه ای سفالگری به شمار می آید.

علی رشیدی نیا و گروه همراه از فعالیت های مرکز در بخش های آموزش سفال با چرخ و دست،لعابکاری،همچنین نمایشگاه ظروف مصرفی و تزئینی و کوره های پخت سفال تولید شده توسط همکاران این مرکز بازدید به عمل آوردند.

در نشست تعامل و هم اندیشی و تبین چشم اندازهای آتی فعالیت های مرکز تخصصی سوفار،علی رشیدی نیا،سرپرست اداره کل کانون استان  تهران بر گسترش فعالیت های این مرکز جهت برگزاری کارگاه های آموزشی سفال ویژه کودکان و نوجوانان و برگزاری کارگاه های تجربی  برای همه گروه های سنی تاکید داشتند.از دیگر چشم اندازهای مطرح شده توسط سرپرست اداره کل استان برای این مرکز می توان با تعامل و هم افزایی با دانشگاه های داری رشته صنایع دستی،تعامل با سازمان میراث فرهنگی و معاونت فرهنگی شهرداری اشاره داشت.

از جذابیت های هنری این مرکز که می تواند مورد بهره مندی هنرجویان و دانشجویان رشته های صنایع دستی قرار گیرد،علاوه بر نمایشگاه دائمی آثار تولید شده ی مربیان،بازدید کنندگان،کودکان و نوجوانان می توان به سازه های سرامیک این مرکز اشاره کرد که فعالیتی است که در سال جاری افزوده شده است.همچنین کوره های پخت سفال از دیگر جاذبه های این مرکز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =