حضور دانش‌آموزان قیدار استان زنجان در کارگاه‌های قصه گویی

مرکز فرهنگی هنری قیدار کانون استان زنجان در تعامل مطلوب با آموزش وپرورش شهرستان خدابنده ویژه برنامه (قصه صدای زندگی است) را با حضور در مدرسه استقلال روستای اینچه برگزار نمودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ زینب علی بیگلو بیان کرد در راستای امداد فرهنگی و توسعه فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته روستایی، مرکز قیدار در تعامل مطلوب با آموزش وپرورش شهرستان خدابنده ویژه برنامه (قصه صدای زندگی است) را با هدف پرورش و تقویت مهارت شنیداری و زبانی و مهارت ارتباطی و خلاقیت و خیال‌پردازی و نشان دادن ریشه‌ها و ویژگی‌های فرهنگی با حضور در مدرسه استقلال روستای اینچه برگزار نمودند.

علی بیگلو مربی مسئول امور فرهنگی قیدار، قصه را ابزاری ارزشمند و مؤثر در تعلیم تربیت برشمرد که می‌توان با آن، علاوه بر آموزش غیرمستقیم به جای امر و نهی کردن که چندان هم نتیجه‌بخش نیست، استفاده کرد و آینده را ساخت.

علی بیگلو در ادامه گفت: در اهمیت قصه همین بس که خداوند متعال در کتاب آسمانی قرآن با استفاده از قصه، بسیاری از تعالیم را به بندگان یادآور شده و قرآن به سوره‌ای به نام سوره قصص مزین است و خداوند بسیاری از مفاهیم تربیتی رادر قالب قصه و داستان آورده است.

قصه‌گویی در عین سادگی و صمیمیت می‌تواند به راحتی مخاطبش را بدون پرداخت هیچگونه هزینه‌ای به دنیای تخیل و نور و روشنایی و آرزوها پرواز دهد و برای مدت کوتاهی شادی و نشاط و آرامش را برای آنها به ارمغان بیاورد.

گاهی کودکان با وجود اینکه لبریز از حس کنجکاوی هستند، برای پرسیدن تردید دارند! قصه‌گویی به کودک در فراگیری هنر طرح پرسش‌های درست، کمک می‌کند. همچنین به آنها نشان می‌دهد چطور مکالمه‌ کنند و اعتماد به نفس آنها را تقویت می‌کند. خواندن و شنیدن داستان به‌شکلی تکرارشونده، توانایی سخنوری کودکان را بهبود می‌بخشد.

برنامه قصه صدای زندگی با حضور راهبر آموزشی آقای حقی و مربیان کانون و مدیریت مدرسه استقلال روستای اینچه خانم غلامی و همراهی شایسته اولیای دانش آموزان در سه بخش فرهنگی و ادبی و هنری برگزار گردید.

دانش آموزان مدرسه استقلال در کارگاه هنری نقاشی وکارگاه فرهنگی کتابخوانی همگانی و شعر خوانی فعالیت پر شور داشته و سپس با هدایت معلمان و مربیان در فضای سرسبز و دامن طبیعت در کارگاه قصه گویی شرکت کردند.

پایان بخش برنامه برگزاری مسابقه و بازی و سرگرمی بوده و سپس با اهدای جوایز ارزشمند از حضور فعال دانش آموزان و مادران بزرگوار تقدیر بعمل آمد.

مربیان کانون در خاتمه نسبت به نهادینه‌شدن فرهنگ قصه‌گویی در ایران و شهرستان هنرپرور و فرهنگ دوست شهر قیدار نبی(ع)، اظهار امیدواری کردند.

با سپاس فراوان از همکاری و همراهی ارزشمند مدیریت و معاونت محترم آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان خدابنده و مدیریت محترم مدرسه استقلال اینچه و اولیا و دانش آموزان عزیز که در اجرای شایسته این برنامه فرهنگی ما را یاری نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =