نشست هم اندیشی شورای همکاری دستگاهها و نهادهای آموزشی استان کردستان برگزار شد

نشست هم اندیشی شورای همکاری دستگاهها و نهادهای آموزشی استان کردستان در سنندج دیروز دوشنبه مورخه 7شهریور ماه در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کرستان، حمیدرضا گوهری سرپرست کانون استان کردستان در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در جلسه گفت" با توجه به تاکید وزیر آموزش و پرورش بر تشکیل شورای همکاری بین دستگاههای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و دیگر ادارات فرهنگی استارت همکاری زده شده است که امیدوارم این جلسات و همکاری و هماهنگی ها ادامه داشته باشد و این جلسه باب همکاری بیشتر این ادارات را فراهم سازد.

حمیدرضا گوهری افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون زبان ایران نیاز به حمایت همه دستگاههای فرهنگی و آموزشی استان را دارد و امیدواریم همگی با کمک همدیگر بتوانیم شرایطی را فراهم آوریم که کودکان و نوجوانان بیشتری بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

گوهری افزود: پیچیدگی و پویایی دنیای امروز ما را مجبور می کند تا برای تربیت مفید و مؤثر کودکان خود به عنوان بزرگ ترین سرمایه های جامعه به جهت رشد و بقا، به افزایش خلاقیت رو آوریم و در این زمینه سرمایه گذاری کنیم. این تربیت از خانه شروع می شود، و با کمک نهادهای دیگر از جمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه می یابد. در همین راستا کانون استان کردستان با 21 مرکز ثابت و 4 کتابخانه سیار روستایی برای کودکان و نوجوانان 7 الی 17 سال فعالیت می نماید.

وی خاطرنشان ساخت: ما در کانون پرورش فکری و کانون زبان نیاز به حمایت دانشگاه و دستگاههای فرهنگی و آموزشی داریم که بیشتر بتوانیم در خدمت فرزندان این مرز و بوم باشیم و ما این جلسه را به فال نیک میگیریم انشاالله بتوانیم بیش از پیش با همدیگر همکاری داشته باشیم.

در ادامه جلسه دکتر بهجت تربتی‌نژاد، معاون آموزشی کانون زبان در سخنانی گفت: این جلسه را هدف شنیدن و دیدن مسایل و مشکلات برگزار کرده ایم و هدف ما این است که یک ارتباط خیلی خوب دو سویه با مجموعه بیرون از کانون داشته باشیم که از حالت عزلت و محجوریت که در بعضی از شهرهای ما وجود دارد دربیاییم .

بهجت تربتی‌نژاد در ادامه به معرفی کانون زبان پرداخت و خاطر نشان ساخت: کانون زبان ایران در کل کشور 280000 هزار زبان آموز ، 3000 نفر مدرس و بیش از 400 مرکز و شعبه و 300 ساختمان دارد و در واقع کانون زبان ایران با قدمت 97 ساله بزرگترین مجموعه آموزش زبان در کشور می باشد.

تربتی‌نژاد همچنین تصریح کرد: کانون زبان ایران به عنوان قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه آموزش زبان‌های خارجی در ایران و خاورمیانه از سال  ۱۳۰۴به عنوان یک موسسه دولتی زیر مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت می کند.

وی در ادامه گفت: کانون زبان ایران با توجه به گستردگی و پراکندگی که دارد و به عنوان یک موسسه دولتی خیلی از محدودیت هایی زیادی هم برخوردار است یعنی ما نمی توانیم مثل خیلی از آموزشکده ها آزاد عمل کنیم و ما باید کاملا در چارچوب قوانین مالی دولتی حرکت کنیم.

معاون آموزشی کانون زبان همچنین عنوان ساخت: ما در استان کردستان یک صدقه فرهنگی خیلی خوب سراغ داریم و جمعیت 2450000 هزار استان و جایگاهی که استان در رتبه های کنکور دارد یک ظرفیت بسیار خوب در استان کردستان وجود دارد پس با توجه به ظرفیتی خوبی که در استان در زمینه فرهنگی و آموزشی داریم یک مرکز کانون زبان ایران در سنندج فعال است و ما این را کافی نمیبنیم و جای توسعه بیشتر دارد چرا ما نتوانیم از این ظرفیت خوبی که از لحاظ آموزشی و ساختمانی در استان داریم استفاده نکنیم.

بهجت تربتی‌نژاد خاطر نشان ساخت: رسالت ما آموزش زبان های خارجی هست و بر اساس توصیه مقام معظم رهبری، برای پوشش زبان‌های غیرانگلیسی برنامه داریم و همه محتوای فعلی ما محتوای تولیدی است انشاالله بتوانیم از ظرفیت هایی که کانون زبان ایران دارد که توسعه زبان آموزان می باشد کمک کنیم و هم به توسعه فرهنگ آموزشی در استان کردستان نیز کمک کرده باشیم .

تربتی‌نژاد بر انعقاد تفاهم نامه با تمامی دانشگاه ها و ارگان های آموزشی استان تاکید کرد و گفت که کانون زبان ایران آمادگی انعقاد تفاهم نامه با تمامی ارگان های آموزشی را دارد

یحیی معروفی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کردستان نیز در این جلسه گفت: ما با کانون پرورش فکری در اهدافی که داریم بسیار اشتراکات داریم و می توانیم در بسیار از جنبه ها مکمل فعالیت ها و کارهای همدیگر باشیم بخش اعظمی از دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان آموزش ابتدایی است برای آموزش بهتر و تعمیق و تثبت یادگیری بهتر به فعالیت های هنری نیاز دارد و کانون پرورش فکری می توانند به اساتید ما کمک بکند.

یحیی معروفی در سخنانی افزود: فکر میکنم  کانون زبان ایران در استان کردستان ناشناخته مانده است و امیدوارم کانون زبان ایران در استان معرفی شود چون می تواند بسیار موثر باشد.

معروفی عنوان ساخت: وزیر آموزش و پرورش در سی‌وششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش تاکید کرد که  منبعد آموزش و پرورش، دانشگاهها و نوسازی مدارس باید با همدیگر تعامل و همکاری خوبی داشته باشند و جدا از هم نیستند انشاالله بتوانیم در همین راستا با همدیگر کمال همکاری را با هم داشته باشیم و از تمام ظرفیت ادارات آموزشی استان در راستای اهداف مورد نظر گام بر داریم  و ما در مجموعه دانگشاه فرهنگیان با کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران کمال همکاری را خواهیم داشت.

لیلا آژیر مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان نیز در ادامه این جلسه در سخنانی عنوان کرد: کردستان استان محروم نیست واقعا سرزمین فرصت ها و توانمندی هاست رتبه هایی برتر که در آموزش عالی و کنکور داریم و دانشگاهای ما یکی از بهترین ظرفیت های استان می باشد.

لیلا آژیر افزود: هرچه قدر تعامل مدیر با دیگر دستگاهها و مجموعه استانداری بیشتر باشد مجموعه موفق تر است متاسفانه این مجموعه یک مجموعه ایزوله بوده است یعنی هیچ ارتباطی نداشته است.

آژیر همچنین خاطر نشان ساخت: دفتر امور بانوان با حکم وزیر دادگستری دبیر کنوانسیون حقوق کودکان بودیم و یکی از مواد کنوانسیون حق کودک در آموزش است و واقعا ظرفیت بی نظیر کانون پرورش فکری و کانون زبان مغفور ماند و هر فکری و برنامه که داشتیم متاسفانه محقق نمیشد.

وی همچنین گفت: با توجه به ظرفیت های بی نظیری که کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران دارد چرا نباید کانون زبان را در تمامی شهرستان استان نداشته باشیم و انشاالله بتوانیم در تمامی شهرستان های استان شاهد افتتاح کانون زبان باشیم .

در ادامه این جلسه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ، معاون فرهنگی دانشگاه کردستان، معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای ، مدیر حراست نوسازی مدارس استان و کارشناس امور اجتماعی استانداری کردستان به ارائه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند و آمادگی خود را جهت هر نوع همکاری با کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران را اعلام کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =