کد خبر: 317712
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
بازدید 63
آثار فاخر کانون را به مدارس ببریم

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کتاب‌خوانی پایه کار کانون است و تلاش می‌کنیم آثار فاخری را تولید کنیم، از آموزش و پرورش هم انتظار داریم این محتوا را به دست مخاطب برساند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ، حامد علامتی در سی‌وششمین اجلاس روسا و مدیران وزارت آموزش و پرورش با بیان این که کانون دارای مربیانی متخصص در سه حوزه فرهنگی، هنری و ادبی است که کار با کودک و نوجوان را بلدند، تاکید کرد: کانون می‌تواند در ساحت تربیت هنری و زیبایی شناختی - که در سند تحول بنیادین نیز به آن اشاره شده است - نقش موثری را ایفا کند و بخشی از کار مهارت‌افزایی در حوزه آموزش و تربیت را با همکاری مدارس برعهده بگیرد. معلمان هم می‌توانند مربیان افتخاری ما باشند و در برنامه‌های مختلف هم‌افزایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: کانون محتوای امین و مناسبی را مانند کتاب، فیلم‌، اسباب‌بازی‌ و... تأمین می‌کند و این آثارِ مورد تایید کانون، می‌تواند به عنوان بهترین ابزار کمک‌آموزشی مورد استفاده قرار بگیرد.

علامتی تاکید کرد هر مدرسه را می‌توانیم به پایگاه عرضه محصولات کانون تبدیل کنیم چرا که کانون در عرصه ملی و بین‌المللی تولیدات خوبی مانند فیلم سینمایی «یدو» ارایه کرده است که متاسفانه بسیاری از مدیران مدرسه از آن بی‌اطلاع هستند.

مدیرعامل کانون با اشاره به حضور مدیران کل کانون در اجلاس روسای آموزش و پرورش تصریح کرد: عقلانیت حاکم بر وزارت آموزش و پرورش ما را گرد این میز جمع کرده و حضور آن‌ها در این اجلاس نشان می‌دهد رویکرد وزارت نسبت به سال‌های قبل فرق کرده و این امر تدبیر وزیر آموزش و پرورش است.

علامتی اظهار کرد: در این دولت به‌ویژه در آموزش و پرورش و کانون به دنبال این هستیم که خلاء‌هایی را که در حوزه کودک و نوجوان به‌وجود آمده است پر کنیم.

آثار فاخر کانون را به مدارس ببریم

وی در ابتدای سخنان خود تحلیل خود را از کاستی‌های حوزه کودک و نوجوان بیان کرد و بی‌عملی در این حوزه را از جمله دلایل تغییر ذائقه کودکان و نوجوانان، افزایش میزان کتاب‌های ترجمه‌ای نسبت به کتاب‌های تالیفی، پرشدن سبد فرهنگی خانوار از تولیداتی که با فرهنگ ایرانی و اسلامی سازگاری ندارد و محبوبیت برخی از چهره‌ها و نمادهای غیر ایرانی حوزه موسیقی، سینما و انیمیشن در بین مخاطبان برشمرد.

مدیرعامل کانون اجرای دوباره طرح کانون و مدرسه را از جمله راهکارهای گسترش ارتباط بین کانون و وزارت آموزش وپرورش دانست و گفت: بر اساس این طرح هر مرکز فرهنگی کانون در شهرهای مختلف باید بتواند با مدارس اطراف خودش ارتباط برقرار و خوشه‌سازی و ارتباط‌سازی کند و این‌که، نسبت به آن‌ها چه وظایفی برعهده دارد. از طرفی هر مدرسه نیز باید بداند با کدام مرکز از کانون پرورش فکری ارتباط برقرار کند.

علامتی با تاکید بر اهمیت گسترش فعالیت‌های کانون یادآور شد: برای اینکه کار فرهنگی انجام بدهیم حتما باید همه بخش‌ها با هم درگیر باشند. به تنهایی نمی‌شود پرچم را بالا برد من از مدیران کل آموزش و پرورش می‌خواهم که کانون پرورش را از خود بدانید و به ما کمک کنید. اگر بخواهیم مراکزمان را توسعه دهیم با این پول‌ها نمی‌توانیم تا پنج سال آینده کاری را انجام بدهیم ما باید بتوانیم بدون اینکه دست به احداث مکانی بزنیم از فضای مدارس و دانشگاه فرهنگیان استفاده کنیم.

مدیرعامل کانون در این اجلاس همچنین ظرفیت‌های کانون زبان ایران را بیان کرد و گفت: کانون زبان به لحاظ کیفیت آموزشی و سلامت محتوا و مدرس، مورد اعتماد خانواده‌ها است و آموزش و پرورش می‌تواند فضاهای فیزیکی، کلاس و ساختمان‌هایش را در اختیار ما قرار دهد و ما نیز با تامین مدرس و کتاب به آموزش و کارورزی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حوزه زبان‌های خارجی و گسترش آموزش زبان‌های غیرانگلیسی در مدارس کمک می‌کنیم.

سی‌وششمین اجلاس روسا و مدیران کل آموزش و پرورش روزهای ۲۹ تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ در سالن اجلاس سران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =