نشست تخصصی قصه گویی با موضوع شاهنامه خوانی با تاکید بر قصه های کمتر شنیده شده شاهنامه

نشست تخصصی قصه گویی با موضوع شاهنامه خوانی با تاکید بر قصه های کمتر شنیده شده به مناسبت بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی برگزار شد.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی؛ نشست قصه گویی با حضور مربیان مراکز، قصه گویان و اعضاء انجمن قصه گویی استان در روز دوشنبه ۷ شهریورماه بصورت مجازی برگزار گردید.

در این نشست موسویان، کارشناس فرهنگی استان ضمن اشاره به ضرورت پرداختن به شاهنامه و اهمیت قصه گویی این کتاب سترگ پرداخت و معیارها و شاخص هایی برای انتخاب قصه از شاهنامه همچون شخصیت، پیام آموزشی و حادثه را مطرح و نمونه هایی از قصه های شاهنامه را معرفی و به تبیین نحوه بازنویسی داستان ها و خوانش صحیح اشعار پرداخت.

نشست تخصصی قصه گویی با موضوع شاهنامه خوانی با تاکید بر قصه های کمتر شنیده شده شاهنامه در کانون خراسان رضوی

در خاتمه منابع  چاپی و الکترونیکی جهت بهره برداری برای بازنویسی و یا خوانش اشعار اشاره کرد و چند شخصیت معاصر بزرگ که به شاهنامه پرداخته و عمر خود را وقف آن کرده بودند را نیز معرفی کرد.

 این نشست همزمان از صفحه رسمی انجمن قصه گویی خراسان رضوی نیز پخش گردید.

مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «قصه صدای زندگی است» از اول تا ۲۲ مهر و مرحله پایانی آن همزمان با شب یلدا در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =