مأموریت مشترک تربیتی کانون و آموزش و پرورش را تدوین می‌کنیم

جلسه مشترک بررسی راه‌های همکاری بیشتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اداره کل آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان، اداره نوسازی و سازمان دانش‌آموزی در کانون فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های کانون گفت: یکی از راهبردهای سند تحول بنیادین برای ایجاد تغییرات اساسی و بنیادی در آموزش و پرورش مربوط به تشکیل گروه‌های جهادی و نهادهای مرتبط است که در این راه کانون هم وظیفه دارد کمک رسان باشد. کانون تمام فعالیت‌ها را بر اساس سند ملی حقوق کودک و نوجوان و راهبردهای سند تحول تنظیم و اجرا می‌کند.

کامرانی به سابقه بیش از نیم قرن کانون در عرصه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: کانون آماده هر نوع همکاری با دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و سازمان دانش آموزی است.

مأموریت مشترک تربیتی کانون و آموزش و پرورش را تدوین می‌کنیم

مدیر کل کانون فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت: عمده‌ی فعالیت کانون بعد از انقلاب صورت گرفته مصداق این سخن مقام معظم رهبری که شما در کانون با نسلی سر و کار دارید که هر چه را فرا بگیرد در او ماندگار خواهد شد، کانون پرورش فکری نهادی است انقلابی و بعد از انقلاب، بزرگانی در کانون رشد کرده‌اند که کارهای فاخر هنری، فرهنگی و ادبی را به جامعه ارائه داده‌اند.  کامرانی همچنین به انتشارت کانون اشاره کرد و گفت:  کانون یکی از متولیان مهم چاپ و انتشارکتاب کودک و نوجوان است و مرغک کانون بر روی هر کتابی قرار بگیرد بی‌تردید آن کتاب فاخر و ارزشمند است. کانون خدمات شایان و ارزشمندی را به کودکان و نوجوانان ارئه می‌دهد و نیازمند توجه بیشتر است.

کامرانی به طرح کانون مدرسه هم اشاره کرد و با مثبت ارزیابی کردن این طرح، خواستار از سرگیری مجدد آن در مراکز فرهنگی هنری با همکاری آموزش و پرورش شد.

مدیر کل کانون فارس در بخشی از سخنانش به مشکلات فضای آموزشی کانون زبان ایران هم اشاره کرد و گفت: کانون زبان ایران در استان فارس بعد از تهران بزرگ‌ترین مرکز از لحاظ جذب زبان‌آموز است و خواستار همکاری مدارس برای در اختیار گذاشتن فضای آموزشی شد.

مأموریت مشترک تربیتی کانون و آموزش و پرورش را تدوین می‌کنیم

محمد خلیل عسکری، مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس نیز با اشاره به ظرفیت‌های مشترک کانون، آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و اداره نوسازی گفت: هم‌افزایی این دستگاه‌ها می‌تواند ما را در مسیر تربیت صحیح نسل حاضر کمک کند ضمن اینکه با همکاری بیشتر می‌توانیم از جایگاه هر سازمان نیز به خوبی دفاع و حمایت کنیم. هر چه هم‌افزایی بین این چهار دستگاه بیشتر باشد به هدف که «تربیت» است نزدیک‌تر می‌شویم.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: در برگزاری این نشست‌های مشترک برکاتی هست که از فکر و اندیشه هم استفاده می‌کنیم  و مهرماه که کلاس‌های درس شروع شود این برنامه‌ها به عنوان سیاست‌های راهبردی استان در دستور کار قرار می‌گیرد تا بتوانیم همه‌ی توان خود را برای تربیت نسل پیش رو برداریم.

عسکری در ادامه با  اشاره به نقش ارزنده کانون در آموزش و تربیت گفت: بنا به گفته‌ی مقام معظم رهبری که با شما نسلی سر و کار دارد که هر چه را بیاموزد در او ماندگار می‌شود، علم در کودکی اثر ماندگار دارد مثل نقشی که بر روی سنگ می‌ماند. در همین راستا آموزش و پرورش باید همه تلاش خود را برای امور تربیتی با محوریت سند تربیت یا سند تحول بنیادین به کار بگیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش بر عملیاتی کردن دستورات جلسه تأکید کرد و گفت: فرمایشات رهبری و مطالبات ایشان از کانون پرورش فکری، مأموریت‌های سازمان تعلیم و تربیت کودک در آموزش و پرورش در کنار راه‌کارهایی که سند تحول بنیادین در حوزه تربیت ارائه کرده را به عنوان محور و شاخص کار قرار خواهد گرفت و مأموریت تربیتی مشترک آموزش و پرورش و کانون تدوین می‌شود تا از انجام کارهای پراکنده و چندگانه جلوگیری و فعالیت در یک بخش متمرکز باشد و دانش‌آموزان و خانواده‌ها دچار سردرگمی نشوند.

مأموریت مشترک تربیتی کانون و آموزش و پرورش را تدوین می‌کنیم

عسکری ادامه داد:  در این راه و برای اینکه قرائت‌ها مشترک باشد شورای برنامه‌ریزی در حوزه تولید محتوا تشکیل خواهد شد  که می‌تواند حتی برای تصمیم‌گیری‌های کلان کشوری کمک‌کننده باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس در پایان گفت:  مربیان، کارشناسان وکارکنان کانون را معلم می‌دانم و فرقی نمی‌کند در کانون خدمت می‌کنند یا آموزش و پرورش؛ همه نقش تربیتی داریم. در این راه فرصت‌هایی که برای معلم‌ها وجود دارد در اختیار کارکنان کانون هم قرار خواهد گرفت. همچنین با استفاده از ظرفیت بزرگ دانشجویان و استادان دانشگاه فرهنگیان می‌توانیم در تولید محتوا فعال‌تر عمل کنیم؛ برای رسیدن به این منظور لازم است  دانشجویان و استادان با برنامه‌های کانون مرتبط شوند تا در قالب برنامه‌ای یک ساله با نقشه‌ی راه مشخص به هدف و مأموریت‌های مشترک خود نزدیک‌تر شویم.

مأموریت مشترک تربیتی کانون و آموزش و پرورش را تدوین می‌کنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =