دورهمی‌های قصه‌گویی در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با برگزاری نشست و دورهمی‌های قصه‌گویی کتابخانه‌ای به استقبال از بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی رفته اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در استقبال از مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین ویژه برنامه‌هایی با محوریت قصه‌گویی برگزار می‌شود.

در مرکز فرهنگی و هنری شماره سه کانون استان قزوین هشتمین ویژه‌برنامه «یلدای قصه‌ها» با چند فعالیت متنوع اجرا شد. تقدیر از اعضای برگزیده در فعالیت قصه‌گویی و اعضای فعال در فراخوان‌ها و مسابقه‌ها، اجرای مسابقه، اجرای نمایش " فرشته‌ای از آسمون"، شعرخوانی و پخش پویانمایی از جمله این فعالیت‌ها بود.

مرکز فرهنگی و هنری کانون الوند نیز دورهمی قصه‌گویی خود را با هدف رقابت اعضای علاقه‌مند و انتخاب برگزیدگان مرحله کتابخانه‌ای برگزار کرد.

پیش‌تر مرحله کتابخانه‌ای این جشنواره در چند مرکز دیگر کانون استان قزوین نیز برگزار شده بود.

مراکز فرهنگی و هنری شماره یک و دو کانون تاکستان دورهمی قصه گویی را برای اعضای کودک ونوجوان دختر به میزبانی مرکز شماره یک برگزار کردند.

 در این مراسم شمار ۲۰ عضو و مادربزرگ در بخش‌های ۹۰ ثانیه ای و ملی قصه گویی کردند. و بیش از ۷۰ نفر کودک و نوجوان به همراه جمعی از خانواده‌ها تماشاگر این رقابت هنرمندانه بودند.

تلاوت قرآن مجید، سرود ملی و خوش‌آمدگویی به مهمانان از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

معصومه رحمانی برگزیده منطقه ای دو سال پیش جشنواره قصه‌گویی و ناهید ایزدی که پیش‌تر از شرکت‌کنندگان بخش مادربزرگ ها بوده است، داوران این مرحله بودند.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون آبیک نیز مرحله کتابخانه ای بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی را با عنوان "قصه‌های تابستان" برگزار کرد.

در این برنامه، ۴۰ عضو خردسال، کودک و نوجوان مرکز در رقابتی دوستانه، قصه‌گویی کردند.

داوری این برنامه را آزاده میربها مربی مسئول فرهنگی مرکز شماره یک کانون قزوین برعهده داشت.

معاون فرماندار آبیک، رییس و اعضای شورای شهر از مهمانان این مراسم بودند.

معرفی و قدردانی از برگزیدگان بخش پایانی این برنامه بود.

در این مرکز هم‌چنین نشست توجیهی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی با حضور اعضای نوجوان و بزرگسالان علاقه‌مند به قصه‌گویی برگزار شد.در این نشست مربی مسئول این مرکز به تشریح بخش‌های مختلف شیوه نامه جشنواره بین المللی قصه گویی پرداخت.  بررسی روش‌های انتخاب قصه مناسب برای قصه گویی و پاسخ به پرسش‌های شرکت کنندگان بخش دیگری از این برنامه بود.

مرکز فرهنگی و هنری ضیاآباد در استقبال از بیست وچهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی یک"همایش قصه گویی " با شعار «قصه صدای زندگی است» را برگزار کرد.

در این برنامه ۴۵ عضو کودک و نوجوان در بخش‌های آیینی سنتی، پادکست و نود ثانیه‌ای قصه‌گویی کردند.

تلاوت قرآن مجید، سرود ملی، نمایش کلیپ، اجرای قصه‌های بخش ملی سنتی و آیینی و۹۰ثانیه ای و شعرخوانی اعضا از فعالیت‌های این برنامه بود.

دورهمی‌های قصه‌گویی در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =