کد خبر: 318185
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
بازدید 195
اسطوره امید

مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری شهرستان خاتم اقدام به معرفی شخصیت موفق بومی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، مرکز فرهنگی، هنری کانون خاتم طی اقدامی و با حضور 30 نفر از اعضای نوجوان دختر و جمعی از مسئولین شهرستان به معرفی یکی از شخصیت‌های موفق پرداخت.
در این برنامه، اشرف احمدیان‌مقدم بانوی موفق، شاعر و نویسنده که در جمع 50 زن نمونه کشور است، معرفی شد. وی مادر5پزشک (سه متخصص،دوپزشک عمومی) و یک مادر نمونه و موفق که از سن 65 سالگی شروع به درس خواندن نموده، و در سن 75 سالگی در مقطع دکترا دانشگاه تهران درسال1401پذیرفته شد. این برنامه با هدف تقویت خودباوری و تلاش و کوشش و امید در اعضای نوجوان برگزار شد.
احمدیان مقدم زود ازدواج کرده بود و همیشه حسرت درس و ادامه تحصیل را داشت. ولی با خود می‌گفت:" که من اول یک مادر هستم "وهیچ زمان از وقتی که باید دراختیار فرزندانم باشم صرف درس خواندن خود نکردم در وقت استراحت و اوقات فراغت فرزندانم کم و بیش درس می‌خواندم و گاهی هم می‌نوشتم و شعر می‌گفتم. زمانی‌که آخرین فرزندم راهی دانشگاه شد تصمیم جدی برای ادامه تحصیل تا مقطع دکترا گرفتم و شعری که برگرفته از حدیث گوهربار از پیامبر اکرم(ص) :"زگهواره تا گور دانش بجوی"را سرلوحه زندگی‌ام قرار دادم و باور داشتم که هرگز نباید گفت: ازما گذشته یا اینکه فراموشی گرفتیم  چرا که موفقیت برای هر فردی که تلاش کند امکان پذیر است.
وی راز موفقیت خود را در جمله‌های :"هرگز دیر نیست" ، "خواستن توانستن است"و خودباوری دانست و از اعضای نوجوان خواست که برای خودشان هدف و مسیر مشخص داشته باشند و برای رسیدن به هدفشان هرگز نا امید نشوند، حتی اگر با شکست مواجهه شوند.
نجمه ابولی پور حراست فرمانداری شهرستان خاتم، کرامت‌الله عطایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اسلامی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی و سعید وکیلی معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان خاتم در این برنامه انگیزشی حضور داشتند.
در پایان از اشرف احمدیان‌مقدم با لوحی با امضای مدیرکل کانون استان یزد تقدیر شد.

اسطوره امید  اسطوره امید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =