در راستای مهرواره عاروس و آواها ویژه برنامه کتابسازی در مرکز فرهنگی هنری ۷ مشهد برگزار شد

برنامه‌ی کتابسازی عاروس همزمان با اجرای «مهرواره عاروس و آواها» با همراهی ۲۰ نفر از اعضا و مربیان در مرکز فرهنگی هنری ۷ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، مهرواره «کتابسازی عاروس» با هدف آشنایی اعضا با فعالیت کتابسازی به‌وسیله آشنایی با فرهنگ‌های بومی و سنتی، انواع عروسک‌ها و انواع صنایع دستی در مرکز ۷ مشهد با حضور اعضا و مربیان در تابستان ۱۴۰۱ اجرا شد.

فریبا گلستانه مربی مسئول مرکز ۷ ضمن استقبال فراوان اعضا از این فعالیت گفت: از طریق اطلاع‌رسانی فراخوان مهرواره عاروس، اعضای علاقه‌مند به شرکت در این فعالیت را گرد هم آوردیم. در یک نشست تخصصی در خصوص انواع عروسک‌ها ی بومی و محلی گفتگو شد و کتاب دایره‌المعارف عروسک‌های بومی به اعضا معرفی شد. سپس اعضا به گردآوری اطلاعات اولیه و تصویرسازی مناسب کتاب‌های خود پرداختند و در گام نهایی طی ۵ روز کتاب مد نظر خود را ساختند.

وی با توجه به استقبال اعضای نوجوان دختر از این کارگاه بر لزوم ایجاد کارگاهی با این موضوع از پاییز جاری تاکید کرد.

مهرواره استانی «عاروس و آواها» با هدف بازیابی، احیاء وآشنایی بیشتر با هویت بومی، سنتی و فرهنگی در سطح استان اجرا شده است. مهلت ارسال آثار تا ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۱ بوده و زمان برنامه اختتامیه متعاقبا اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =