گرامیداشت روز سینما در منطقه حسن‌آباد

پیک امید کانون استان یزد به مناسبت روز سینما در منطقه حسن‌آباد اقدام به پخش پویانمایی‌های کانونی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، یکشنبه 21 شهریور 1401 به مناسبت روز سینما، پیک امید کانون با حضور در شهرک اتوبوسرانی واقع در منطقه در حال توسعه حسن‌آباد و در جمع دختران و پسران و خانواده‌های این منطقه در مسجد باب الحوائج، ضمن گرامیداشت روز سینما، مطالبی پیرامون فعالیت کانون در عرصه فیلمسازی و پویانمایی از سال  ۱۳۴۴ و درخشش در جشنواره‌ها و همایش‌ها، بیان شد.
مهدی جاور مسئول پیک امید، با اشاره به فیلمسازانی چون عباس کیارستمی، بهرام بیضایی، امیر نادری، کیومرث پوراحمد، مجید مجیدی و .... که نقش بسزایی در ساخت فیلم‌های کودک و نوجوان داشته‌اند، از نورالدین زرین‌کلک به عنوان پدر فیلم‌های انیمیشن ایران و از بنیانگذاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یاد کرد و اظهار داشت: در حال حاضر اساتید بزرگواری چون عبدالله علیمراد و پریسا جعفری و مهدی خرمیان و... از پویانماسازانی هستند که چراغ این هنر را روشن نگه‌داشته و حکایت کسب مقام و موفقیت‌های کانون پرورش فکری در بخش پویانمایی با نظارت و هدایت محمدرضا کریمی صارمی دلیل این ادعاست که ضمن ساخت پویانمایی و فیلم‌هایی برای کودکان و نوجوانان، نیروهای مستعد و علاقه‌مند در این راستا نیز، شناسایی و تربیت نموده است.
وی سابقه فیلمسازی کانون را از سال ۱۳۴۵ عنوان کرد و اظهار داشت: ساخت فیلم‌های کانون بیشتر با هدف دانش افزایی و پرورش و یادگیری کودکان و نوجوانان اتفاق افتاده است چرا که پیام یک فیلم و پویانمایی می‌تواند درس بزرگی برای فرد مخاطب باشد و قطعا مخاطب با دیدن فیلم‌ها، راه و رسم زندگی را بهتر یاد می‌گیرد و تاثیرات خوبی در روند زندگی‌اش داشته و خواهد داشت.
در ادامه با پخش فیلم‌های ربات و کشاورز، کشاورز و خروس، کشتی نوح و آتش نشان کوچک، لحظات خوبی برای حاضرین در برنامه رقم خورد و فیلمها مورد استقبال خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان قرار گرفت.
در نظرسنجی فیلم‌های پخش شده، اکثریت به فیلم ربات و کشاورز واکنش مثبت نشان داده و نسبت به دیگر فیلمها، نظر مساعدی داشتند.

 گرامیداشت روز سینما در منطقه حسن‌آباد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =