نوجوانان شاعر کانون هرمزگان می‌توانند در جریان ادبیات استان تاثیرگذار باشند

انجمن شعر نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان با حضور یداللّه شهرجو شاعر برجسته استان با نقد ۴ اثر از اعضای کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ انجمن شعر نوجوان کانون با حضور یداللّه شهرجو از شاعران برجسته‌ی استان در مرکز مجتمع آفرینش کانون استان هرمزگان برگزار شد.
در این نشست کارشناس ادبی استان همراه با تعدادی از مربیان ادبی و اعضای نوجوان شهرستان‌های استان به صورت مجازی و حضوری حضور داشتند.
چهار اثر از اعضای انجمن شعر توسط خود اعضاء خوانده شد و پس از نقد اعضای نوجوان، یداللّه شهرجو ویژگی‌های آثار را مورد بررسی قرار داد.
این شاعر و منتقد استان ضمن تاکید بر مطالعه اعضا، انتخاب موضوع در شعر را مهم برشمرد و افزود: بعضی از موضوعات خیلی پرتکرار هستند اما اینجا باید تلاش شاعر چند برابر باشد تا موضوع تازگی داشته باشد.
شهرجو در بخشی از صحبت‌های خود گفت: اولین منتقد شعر، خود شاعر است و کسانی در شعر و ادبیات رشد می کنند که درباره‌ی شعر دیگران اظهارنظر کنند؛ و شعر خود را در معرض نقد و بررسی بگذارند.
وی همچنین خطاب به شاعران نوجوان کانون اظهار داشت: در شعر هرمزگان یک نسل تازه شکل می‌گیرد و شما می توانید در آینده جریان ادبیات استان تاثیرگذار باشید.
این شاعر و ناشر استانی در پایان برنامه نمونه‌هایی از شعرهای خود را برای حاضرین خواند و همچنین چندین جلد از کتابهای خود را به اعضای نوجوان انجمن شعر اهدا نمود.
یداللّه شهرجو شاعر ومسئول انتشارات سمت روشن کلمه می‌باشد و تاکنون حدود ۱۵ جلد کتاب با موضوع شعر و نقد منتشر کرده است، یک صندلی مقابل دریا، جزیره در حاشیه‌ی متن، قاصدک نام کوچک باد است، زیر نویس، گزیده ی اشعار و.... بخشی از این آثار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =