نشست تخصصی قصه‌گویی با موضوع انتخاب قصه با رویکردهای تربیتی

نشست تخصصی قصه‌گویی با موضوع انتخاب قصه با رویکردهای تربیتی به مناسبت بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار شد.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی؛ نشست قصه‌گویی با حضور مربیان مراکز، قصه‌گویان و اعضاء انجمن قصه‌گویی استان در روز سه شنبه ۲۲ شهریورماه بصورت مجازی برگزار گردید.

در این نشست زهره معماری‌نسب، کارشناس مسئول فرهنگی استان ضمن تعریف قصه و تربیت به تاثیرگذاری قصه در ۴ قلمرو شناختی، عاطفی، بین فردی و شخصی پرداخت و گفت: قصه‌گویی بصیرت و بینش را افزایش می‌دهد و موجب ساخت پیوستگی و ایجاد رابطه انسانی – اجتماعی در کودکان و نوجوانان می‌شود.

وی در ادامه به کارکردهای قصه‌گویی اشاره کرد و گفت: کارکردهای متفاوتی را می‌توان برای قصه‌گویی طرح کرد ولی شاخص‌ترین آنها عبارتند از سرگرمی و تفریح، فرهنگی و هویتی، ذهنی و خلاقیتی، آموزشی، تربیتی و روان درمانی.

معماری نسب با اشاره به کارکرد روان‌درمانی قصه‌ها به قصه‌درمانی به عنوان یک روش غیرمستقیم برای انتقال پیام‌های مهم با هدف یادگیری رفتار سازگارانه در یک زمینه اجتماعی پرداخت.

در خاتمه مربیان به صورت کارگاهی قصه‌های کوتاهی را با کارکردهای تربیتی انتخاب و قصه‌گویی کردند تا چگونگی کارکرد تربیتی در قصه‌گویی برای شرکت‌کنندگان بصورت عملی نیز مشخص شود.

 این نشست همزمان از صفحه رسمی انجمن قصه‌گویی خراسان رضوی نیز پخش گردید.

مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «قصه صدای زندگی است» از اول تا ۲۲ مهر و مرحله پایانی آن همزمان با شب یلدا در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =