«شادی و امیدبخشی» دو کلیدواژه‌ی فعالیت‌های کانون برای کودکان و نوجوانان

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: تناسب فعالیت‌ها با ذائقه‌ی اعضا در کنار شادی و امیدبخشی به کودکان و نوجوانان کلیدواژه‌های اثرگذاری و ماندگاری آنها در خاطره‌ی جمعی مخاطبان است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، گردهمایی فصلی همکاران ادبی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

مدیرکل کانون استان که در این جلسه حضور داشت با اشاره به بحث‌های این روزها که در مورد واگذاری کتابخانه های مراکز فرهنگی‌هنری کانون مطرح شده، ضمن ابراز نگرانی از ادامه‌ی این سخنان گفت: کتابخانه، روح مرکز کانون پرورش فکری است و همه فعالیت‌های مراکز کتاب‌محور است که خود مسیر روشن دانایی است و حذف کتابخانه‌ها، مسیر پرورش فکر کودکان و نوجوانان را تاریک می‌کند.

معصومه هادی، که در جمع مربیان ادبی کانون سخن می‌گفت، در تعبیری استعاری، این وضعیت را موجب غم و اندوه مرغکِ همیشه شاد کانون دانست و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متعلق به همه‌ی کسانی است که در طول سال‌ها در این خانه‌ی مهربانی زیسته‌اند و آموخته‌اند.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر واکنش‌های هوشمندانه و هنرمندانه‌ی همه‌ی کسانی که دل در گرو کانون دارند گواه این مدعاست و همه‌ی ما وظیفه داریم برای تبیین نقش کانون در پرورش نسل‌ها از گذشته تا کنون، تلاش کنیم.

هادی هم‌چنین ضمن قدردانی از مربیان ادبی، واکنش‌های هنرمندانه و خردمندانه‌ی اعضای کانون را نتیجه‌ی تاثیر تلاش مربیان کانون در حوزه‌ی ادبیات و هنر دانست و گفت: تناسب فعالیت‌ها با ذائقه‌ی اعضا در کنار شادی و امیدبخشی به کودکان و نوجوانان کلیدواژه‌های اثرگذاری و ماندگاری آنها در خاطره‌ی جمعی مخاطبان است.

مدیرکل کانون در پایان سخنان خود مربیان را به خواندن کتاب‌های تخصصی و بهره‌گیری از دانش روز دعوت کرد و گفت: با وجود دسترسی آسان به منابع فراوان، با گام برداشتن در این مسیر، کانون همواره محلی مطمئن برای پیشرفت خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =