کد خبر: 318313
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۷
بازدید 180
معرفی کتاب" چهل روز عاشقانه"

پیک امید کانون به مناسبت اربعین حسینی در شهرک اتوبوسرانی حسن‌آباد یزد به بهانه معرفی کتاب" چهل روز عاشقانه" با محمدرضا سنگری نویسنده این اثر ارتباط تلفنی برقرار کرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، یکشنبه 27 شهریور 1401 ویژه‌برنامه اربعین با معرفی کتاب چهل روز عاشقانه نوشته محمدرضا سنگری با حضور کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها در شهرک اتوبوسرانی حسن‌آباد یزد به همت پیک امید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد و مسجد باب‌الحوائج، در شب اربعین حسینی برگزار شد.
در این ویژه‌برنامه دکتر محمدرضا سنگری در بخشی از پیام صوتی‌ خطاب به مردم شهرک اتوبوسرانی حسن‌آباد یزد گفت: انشاءالله همه‌ی ما، پنجره‌هایی را برای تماشای عاشورا و برای ورود به حوزه معرفتی عاشورا پیش روی خودمان باز کنیم.
وی ادامه داد: اگر پیامبر فرمود: احب الله احب الحسین یعنی خدا دوست دارد هرکس حسین را دوست بدارد لذا در زیارت‌ها هم می‌خوانیم به معرفتکم، یعنی در کنار محبت، نیازمند معرفت هستیم. درست مثل پرنده‌ای که با دو بال پرواز می‌کند، ما به دو بال پرواز نیاز داریم. "محبت و معرفت".
محمدرضا سنگری بیان کرد: هم باید امام حسین (ع) را دوست بداریم و هم باید او را بشناسیم و البته شناختن، راهی به سوی معرفت است. هرچه شناخت ما و معرفت ما نسبت به حضرت اباعبدالله(ع) بیشتر شود، شعله عشق او در جان ما روشن‌تر و افروخته‌تر می‌شود، این است که پیامبر فرمود: از شهادت حسین، شعله‌ای در جان‌ها افروخته می‌شود که هرگز سردی و خاموشی نمی‌پذیرد.
نویسنده کتاب چهل روز عاشقانه عنوان کرد: اربعین، فرصت مرور نهضت حضرت اباعبدالحسین(ع) است. کاروانی که روزی از این سرزمین با تازیانه، توهین، تحقیر و تمسخر می‌بردند، الان با شکوه و عزت بر می‌گردند و شگفت آن است که لگام اسب حضرت زینب(س) و لگام اسب حضرت سیدالساجدین(ع)، به دست بزرگان بنی‌امیه است. یعنی آنها پیروز و سرافراز بر می‌گردند و این نشان می‌دهد که در راه حق شکیب و استقامت داشته باشیم بی‌تردید پیروزی با ماست. لذا این آموزه‌ی بزرگ کربلا و این درس اربعین است.
دکتر سنگری خواندن زیارت اربعین را در روز اربعین توصیه کرد و اظهار داشت: زیارت اربعین، حرفهایی با خود دارد که در کتاب چهل روز عاشقانه، سعی شده است این درس ها مطرح شود.
 تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، معرفی کتاب چهل روز عاشقانه، پخش پیام صوتی دکتر محمدرضا سنگری خطاب به حضار، ارتباط تلفنی با محمدرضا آخوندی معاون فرهنگی کانون استان یزد ، اجرای دو سرود توسط گروه مسجد باب‌الحوائج، قرائت متن ادبی توسط مهسا تیموری، از عمده‌ترین برنامه‌های این ویژه‌برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =