در روز شعر و ادب فارسی ویژه برنامه "نقره ماه"، به صورت نمادین برگزار شد

پنجمین ویژه برنامه «نقره ماه» به صورت نمادین و به مناسبت روز شعر و ادب فارسی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی سمیه سلامی‌راد کارشناس ادبی استان با اعلام این خبر گفت: مرکز آفرینش‌های ادبی روز شعر و ادب فارسی را گرامی داشت. این برنامه که مقرر بود به صورت حضوری و مجازی برگزار شود به مناسبت اربعین حسینی و همراهی با زائران حسینی، به صورت نمادین و با اهدای شعر و هدیه به ۴۵ نفر از همکاران ستاد برگزار شد.  

 سلامی‌راد ادامه داد: بیست و هفتم شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار، شاعر ایرانی است که با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب پارسی، نامیده شده است. مرکز آفرینش‌های ادبی این روز را با اهدای اشعاری از حافظ، مولانا، عطار، سعدی و شهریار به همکاران دفتر استان گرامی داشت.

وی افزود: همکاران با خوانش ابیاتی از ادبیات منظوم فارسی و گفتگو پیرامون مضامین اشعار انتخابی در گرامیداشت این روز شرکت کردند. لازم به توضیح است طراحی و ساخت چهل هدیه را مربی ادبی هنری نیشابور خانم نسرین واحدی بر عهده داشت.  

گفتنی است آفرینش‌های ادبی استان طی نشست‌های ادبی تحت عنوان «نقره ماه»، به صورت حضوری یا در فضای مجازی برگزار می‌کند. این جلسات که با خوانش، نقد و بررسی آثار، دعوت از شاعران و نویسندگان مطرح، نقد کتاب و... و. همراه است، با هدف انگیزه بخشی به مربیان و تشویق به تولید اثر، توانمند سازی نیروی انسانی، معرفی نیروهای توانمند و فرهیخته کانون است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =