هر روز در کانون روز کودک و نوجوان است

با هدف معرفی برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک، نشست رسانه ای مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در تاریخ 11 مهر 1401، نشست رسانه‌ای هفته ملی کودک با حضور جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه استان در مجتمع فرهنگی و هنری کانون استان قزوین برگزار شد.

سیدعلی اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در آغاز با بیان حدیثی از پیامبر اسلام(ص) درباره ویژگی‌های رفتاری خوب کودکان، پیرامون توجه ویژه اسلام به کودکان و مقوله تربیتی آنها سخن گفت.

وی در ادامه به معرفی بیشتر کانون، پیشینه و فعالیت‌های آن پرداخت و ضمن ارائه بخشی از آمار عملکرد کانون استان قزوین، درباره اثرگذاری و بازدهی آن در حوزه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، پرورش فکر و اندیشه مطالبی را مطرح کرد.

کانون زبان استان، خانه تئاتر، برنامه‌های کلان اخیر کانون در سطح استان  و بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی از بخش‌های دیگری بود که مدیرکل کانون در این نشست به آن‌ها پرداخت.

وی با بیان این‌که در کانون هر روز به کودکان و نوجوانان اختصاص دارد، هفته ملی و روز جهانی کودک را فرصتی برای بازنگری و ارتقای فعالیت‌های این حوزه و معرفی بیشترحقوق و جایگاه کودکان به جامعه دانست و ضمن معرفی برنامه‌های هفته ملی کودک، تمرکز بر برخورداری بیشتر کودکان و نوجوانان مناطق کمتر برخوردار و ایجاد نشاط اجتماعی  همراه با آموزش غیرمستقیم مفاهیم فرهنگی و تربیتی را از اولویت‌های برنامه ریزی در هفته ملی کودک امسال دانست.

مدیرکل کانون هم‌چنین در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره طرح ادغام کانون با سایر دستگاه‌های فرهنگی، این پیشنهاد را موردی غیرکارشناسی برشمرد که به سبب جایگاه منحصربفرد کانون قابلیت اجرایی نخواهد داشت.

وی با تشریح برنامه‌های کانون در حوزه آموزش مهارت‌های زندگی، توجه ویژه به استعداد، توانمندی، علائق و خلاقیت پروری را از نکات بارز فعالیت‌های کانون برشمرد.  

مدیرکل کانون  خواستار توجه بیشتر و پرداخت ویژه رسانه‌های استان به اخبار و فعالیت‌های حوزه کودک و نوجوان شد و این رویکرد را برای پیشرفت و تعالی جامعه امروز و آینده موثر و مغتنم دانست.

شعرخوانی مهدی مردانی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون بخش پایانی این نشست بود.

هر روز در کانون روز کودک و نوجوان است

هر روز در کانون روز کودک و نوجوان است

هر روز در کانون روز کودک و نوجوان است

هر روز در کانون روز کودک و نوجوان است

هر روز در کانون روز کودک و نوجوان است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =