برگزیدگان مرحله‌ استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند

با داوری قصه‌های ارسالی از سوی علاقه‌مندان، مرحله‌ی استانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بخش‌های ملی(صحنه‌ای) و آیینی و سنتی(نقالی) شامل شرکت کنندگان گروه سنی« دختران و پسران، زنان و مردان، و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها » به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، و به گفته‌ی مریم آریافر، دبیر مرحله‌ی استانی این جشنواره، با پایان یافتن داوری آثار ارسالی، ۹ نفر به‌عنوان برگزیدگان نهایی به مرحله‌ی منطقه‌ای این رویداد فرهنگی معرفی شدند.

بر همین اساس، این جشنواره در سه بخش دختران و پسران، زنان و مردان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برگزار شد که ۱۴۲ اثر بارگزاری و به دبیرخانه استانی ارسال شد و بعد از پایش اولیه قصه‌ها ۴۰ اثر به مرحله داوری راه یافتند که در نهایت گروه داوری متشکل از شهروز بائی، شهلا ملبوسی، داوود ریحانی و حسن رستمانی پس از مشاهده قصه‌ها، آثار برگزیده را در بخش ملی و آیینی‌سنتی معرفی کردند.

در بخشی از بیانیه داوران آمده است:  گفته می‌شود قصه‌گویی سن و سال نمی‌شناسد، تا فرصتی باشد برای کشف و شکوفایی یکی دیگر از استعدادهای نهفته در ذات بشر. اما در این میانه برگ برنده به دست کسی است که قصه را می‌شنود. چرا که قصه، صرف نظر از تمام خوبی‌های بی شمارش، آرامش بخش است و این اثر شگرف، حتی در زمان سخت‌ترین و مسئولیت بارترین بخش فرآیند جشنواره‌ی که داوری می‌باشد، تاثیر زیرپوستی خود را به شنونده که همان داور است تزریق می کند. پس این قصه شنیدن است که سن و سال نمی‌شناسد و در حساس ترین موقعیت‌ها هم لذت بخشی‌اش محفوظ است.

گفتنی است فراخوان بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار « قصه‌، صدای زندگی است» شامل بخش‌های «ملی»، «بین‌الملل»، «قصه‌گویی زبان اشاره»، «پادکست»، «۹۰ ثانیه‌ای» و علمی با محورهای موضوعی امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و از خودگذشتگی (جهاد و مقاومت در عرصه‌های مختلف زندگی) منتشر شد که مرحله پایانی آن همزمان با شب یلدا در تهران، مرکز آفرینش‌های هنری واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

اسامی برگزیدگان مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان گلستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =