کد خبر: 319676
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
بازدید 154
نشست هم‌افزایی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش در استان اردبیل

نشست هم‌افزایی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش در استان اردبیل به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان برگزار و راه‌کارهای توسعه همکاری‌ها در ارایه خدمات فرهنگی،هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان استان بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، در این نشست که قبل از ظهر ۷ مهرماه سال ۱۴۰۱ در دفتر مدیرکل کانون استان برگزار شد، ملیحه ملک‌زاده فرد، سرپرست اداره‌کل کانون استان، گفت: اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون در راستای تحقق اهداف تربیتی و آموزش مهارت‌های زندگی برای اعضای کودک و نوجوان انجام می‌گیرد و این فعالیت‌ها مکمل برنامه‌های پرورشی در مدارس آموزش و پرورش می باشد.

سرپرست اداره‌کل کانون استان با اشاره به اینکه اجرای برنامه های مشترک با آموزش و پرورش در تحقق اهداف تربیتی موثر خواهد بود، اظهار داشت: با اجرای طرح هایی نظیر کانون مدرسه، با شرکت دانش‌آموزان در برنامه‌های کانون و یا حضور مربیان در کلاس‌های درسی و با انجام فعالیت‌های بانشاط کانونی، ارتقای قدرت تفکر،خلاقیت و مهارت‌های زندگی را در جهت رشد و پرورش کودکان و نوجوانان، شاهد خواهیم بود.

ملک‌زاده فرد با اعلام اینکه کتابخانه های سیار روستایی و شهری کانون پرورش فکری نیز در راستای تحقق عدالت فرهنگی خدمات خود را در مناطق روستایی و کم برخوردار شهری ارایه می‌کند، همکاری مدیران مدارس با مربیان کانون در بخش کتابخانه‎های سیار را در ارایه خدمات فرهنگی با کیفیت بهتر، تاثیرگذار دانست.

وی کاروان امداد فرهنگی را خدمتی دیگر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق محروم عنوان کرده و از آمادگی اعزام این کاروان فرهنگی در قالب پیک امید، به همراه مربیان جهادی به مناطق روستایی و محروم شهری با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، خبر داد.

کلام الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: همه سازمان‌ها و مجموعه‌های فرهنگی فعال در حوزه کودک و نوجوان برای دستیابی به اهداف تربیتی، باید به صورت یکپارچه و به دور از تک روی فعالیت نمایند.

وی با اعلام اینکه در اجرای برنامه های کاربردی فرهنگی آموزش و پرورش در کنار مراکز کانون خواهد بود، بر برنامه‌ریزی سالانه فعالیت‌های مشترک در حوزه های مختلف فرهنگی،هنری و ادبی تاکید کرد.

کلام الله صفری، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش استان از برنامه‌هایی که درمسیر پیشرفت تحصیلی و پرورشی دانش‌آموزان قرار داشته باشند، استقبال کرده و در جلسه شورای معاونان اداره کل بر هم‌گرایی و استفاده از برنامه‌های کانون پرورش فکری، تاکید خواهد شد.

در ادامه این نشست، جلیل فتحی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل با بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزشی و تجهیز مدارس در مناطق مختلف استان در دستور کار اداره کل نوسازی قرار دارد، از آمادگی کارشناسان برای ارایه مشاوره‌های فنی و نظارت در پروژه‌های عمرانی کانون خبر داد.

نشست هم‌افزایی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش در استان اردبیل

شایان ذکر است در  پایان این نشست اعضای حاضر در جلسه با حضور در مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ۵ کانون اردبیل و گفت‌و گو با مربیان و اعضای مرکز، از نزدیک در جریان برنامه‌ها و فعالیت‌های مراکز کانون قرار گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =