«نور» موضوع چهارمین جلسه هم‌اندیشی عکاسی

چهارمین جلسه هم‌اندیشی عکاسی با حضور ۲۵ نفر از اعضای ارشد و هنرمند کارگاه عکاسی مرکز قیدار در کتابخانه مرکز با موضوع نور در عکاسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ زینب علی‌بیگلو با بیان موضوع عکاسی گفت: چهارمین جلسه هم‌اندیشی عکاسی با حضور ۲۵ نفر از اعضای ارشد و هنرمند کارگاه عکاسی مرکز قیدار در کتابخانه مرکز با موضوع نور در عکاسی برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این جلسه مهنازعبدالهی رابط انجمن عکاسی استان در خصوص موضوع نور در عکاسی توضیحات ارایه نموده و بیان کردند: نور ماهیت عکاسی است بدون نور عکاسی وجود نخواهد داشت و نور ابزار عکاسان است. کلمه photography از کلمه باستانی یونانی photos و graph تشکیل شده که نور نگاری معنی می دهد. برای همراه شدن با زبان نور، عکاس باید کاملا با کیفیت و رفتار نور آشنا باشد. برای تسلط بر این رسانه، عکاس روش کنترل تصویر نهایی را می‌آموزد. مدیریت این مدیوم نیاز به دانش، مهارت و هنروری دارد. در ابتدا نور می‌تواند موضوعی پیچیده و گیج کننده به نظر آید. به هر حال، با افزایش آگاهی و تمرین‌های عملی می‌توان از پیچیدگی آن کاست.

و سپس زری محمدی مدرس انجمن  مطالب علمی و هنری ارزشمندی در خصوص موضوعات

✅ نور در عکاسی

✅ عکاسی با نور طبیعی

✅ جهت نور  و آشنایی با رنگ نورها

✅ رابطه نور و سایه در عکاسی

✅ معرفی بهترین ابزارهای نور پردازی در عکاسی

را بیان نمود و اشاره کرد که آیا می‎دانید چه چیزی باعث تفاوت بین یک عکاس خوب و یک عکاس عالی می‎شود؟ جواب نور در عکاسی یا ترجیحا، شیوه‎ استفاده عکاس از نور است. یک عکاس خوب نحوه ترکیب‎بندی یک عکس را می‎داند، این که از چه زاویه‎ای عکس بگیرد تا بیننده کاملا دیدگاه متفاوتی نسبت به سوژه داشته باشد، چطور یک رویداد را به شکل غیرمعمول و جالبی ثبت کند و حتی چطور یک احساس را در عکس خود به تصویر بکشد. یک عکاس عالی تمامی این‎ها را با نور مناسب انجام می‎دهد.

مدرس انجمن همچنین تاکید کرد، نور می‎تواند به همه جا نفوذ کند و به همین علت ممکن است همیشه از وجود آن مطلع نباشید، مگر این که جلوی دید شما را گرفته باشد یا چشمان شما را کور کند. اکثر زمان‎های دیگر، نور فقط وجود دارد، بنابراین توجه زیادی به آن نشان نمی‎دهیم. به همین دلیل ممکن است اوقات زیادی را صرف عکاسی کنید بدون این که واقعا کیفیت نور را در نظر بگیرید.

در خاتمه علی‌بیگلو گفت: در پایان جلسه نمونه‌های از عکس‌های اعضای انجمن با موضوع نور در عکاسی مورد نقد و بررسی قرار گرفت و سپس اعضا در فضای حیاط مرکز با هدایت مدرس انجمن و رابط انجمن به صورت عملی تمرین عکاسی با موضوع فوق نمودند.

«نور» موضوع چهارمین جلسه هم‌اندیشی عکاسی

«نور» موضوع چهارمین جلسه هم‌اندیشی عکاسی

«نور» موضوع چهارمین جلسه هم‌اندیشی عکاسی

«نور» موضوع چهارمین جلسه هم‌اندیشی عکاسی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =