بزرگداشت "روز علم، در خدمت صلح و توسعه" و آیین افتتاح انجمن زیست شناسی کانون استان تهران

همزمان با بزرگداشت روز علم، انجمن زیست شناسی استان تهران روز 19 آبان ماه 1401 در مرکز علوم افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ همزمان با روز جهانی علم، مراسمی با حضور دکتر غلامحسین رستگارنسب پژوهشگر، مروج علم و منجم حرفه‌ای در مرکز علوم تهران با اعضای علاقه‌­مند به نجوم و زیست‌­شناسی برگزار شد. در این ویژه برنامه، اعضایی از مراکز 6، 16، 26، 35 و مرکز علوم حضور داشتند.

آیین بزرگداشت روز علم با سخنرانی دکتر رستگارنسب با تاکید بر درکِ مقام و جایگاه  علم شروع شد. تاکید بر اهمیت این روز در میان نخبگان، پژوهشگران و مروجان علم و همگانی ­کردن این روز در میان آحاد مردم از جمله محورهای اصلی این نشست علمی ترویجی بود.

وی در ادامه افزود؛ الگوبرداری از تجارب سودمند سایر کشورهای جهان در خصوص تکریم روز علم در جهت تعمیق و هدایت اذهان طبقات مختلف جامعه با هدف گشودن دروازه­‌های علم به ­روی مخاطبان، به‌­خصوص کودک و نوجوان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

توجه به آینده و آینده‌­پژوهی با محوریت نجوم و زیست، توسط مدرس و میهمانان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

ماحصل گفتگوهای این جمع در جهت آینده‌­سازی و تولید علم علاوه بر "چرایی" در استفاده از سوالاتی است که با تکیه بر "چگونگی" آغاز می‌شود.

در ادامه‌ی این ویژه‌­برنامه، مهتاب خورشیدی شبستری و عطیه احمدزاده، مربیان متخصص علمی و زیست‌­شناسیِ مرکز علوم با همراهی خانم مزرعی مسئول مرکز، به اجرای کارگاه زیست­‌گیاهی و پرسش و پاسخ­‌های اعضا پرداختند.

در پایان ام‌لیلا شعبانی کارشناس‌­مسئول واحد ­فرهنگی با سخنانی در خصوص اهمیت صلح و توسعه در جوامع، اعضا را به تفکر وا داشت. سپس با اعطای لوح تقدیر و هدایا از میهمان و اعضا تجلیل به عمل آمد.

این برنامه با همراهی واحد فرهنگی در بخش علمی با مسئولیت  معصومه کرمی طراحی و اجرا شد.

برای دیدن تصاویر این برنامه اینجا کلیک کنید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =