بررسی راهکارهای اجرای سند تحول آموزش و پرورش توسط مسئولان استان

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، در جلسه ای که در دفتر نماینده ولی فقیه استان برگزار شد معاون وزیر آموزش و پرورش در این نشست گفت: ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در راستای تربیت دینی دانش آموزان ۴۰ برنامه در زمینه‌های گوناگون برنامه ریزی کرده است.
نیکزاد با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تضعیف باورهای دینی و انقلابی جامعه به ویژه نسل جوان است، افزود: در این رابطه معلمان، مبلغان و مربیان باید روشنگری و بصیرت افزایی داشته باشند.
وی اظهار داشت: وقایع اخیر به ما نشان داد که دشمن در ارتباط با کودک، نوجوان و جوان ما از ما پیشی گرفته است. باید این سوال را از خود داشته باشیم که آیا ما هم در این حوزه برنامه مدونی داریم؟
نیکزاد خاطرنشان کرد: گرچه وقایع اخیر تهدیدی جدی است، اما می‌توانیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و با جهاد تبیین به میدان بیاییم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به نقش آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در نظام تعلیم و تربیت، گفت: متاسفانه ما کارهایمان را بصورت روبنایی انجام می‌دهیم که باید از ریشه بسیاری از چیزها عوض شوند.
آیت الله ناصری اظهار داشت: تا زمانی که معلمان دغدغه دینداری برای دانش آموزان نداشته باشند، نمی‌توانیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرایی کنیم.
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: مصونیت برای دانش آموزان ما، دین است تا دشمن نتواند به آن‌ها هویت و شخصیت بدهد.
آیت الله ناصری برقراری کلاس‌های نماز و قرآن از مقطع ابتدایی را از ضروریات آموزش و پرورش دانست و گفت: باید خداشناسی را بصورت بنیادین در بین دانش آموزان ترویج داد. لازمه اینکار پرورش معلمان دیندار و انقلابی است که دانشگاه فرهنگیان باید در این زمینه بیشتر تلاش کند.
وی تصریح کرد: باید تعقل و تفکر را بجای سطحی نگری در جامعه ترویج داد.
استاندار یزد هم در این نشست با اشاره به ضرورت راه اندازی نهضت تبیین در مدارس، گفت: باید با راه اندازی بانک شبهات و ایجاد سه ضلع مربی پرورشی، مدیر مدرسه و عالم دینی به شبهات دانش آموزان و معلمان پاسخ دهیم تا بتوانیم بخوبی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در مدراس اجرا کنیم.
مهران فاطمی با انتقاد از نظام گزینش آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان برای جذب معلم، اظهار داشت: متاسفانه برخی به واسطه رتبه وارد سیستم آموزشی می‌شوند که این مسئله غلط است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد هم در این نشست با بیان این که پذیرای هر نوع فکر و ایده در حوزه تعلیم و تربیت در راستای اسناد آموزش و پرورش هستیم، گفت: ما نیازمند نیروی دانش‌آموخته توانمند هستیم.
رحیمی نژاد با اشاره به این که پیشنهاد همه دستگاه‌ها را در آموزش و پرورش طالبیم، افزود: باید ریل گذاری برای کارهای فرهنگی انجام دهیم، تا در آینده با مشکل مواجه نشویم و باید با تعامل و همکاری و تغییر روش ها، برنامه ریزی مناسبی در این حوزه داشته باشیم.
حسینی پور معاون تبلیغات اسلامی استان هم در این نشست گفت: برای ترویج فرهنگ دینی در بین دانش آموزان، امسال نزدیک به ۵۰۰ مبلغ به مدارس استان اعزام شده اند.
گفتنی است سیده عالیه قوامی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این نشست حضور داشت.

 بررسی راهکارهای اجرای سند تحول آموزش و پرورش توسط مسئولان استان بررسی راهکارهای اجرای سند تحول آموزش و پرورش توسط مسئولان استان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =