گفتگوی رادیویی کارشناس مسئول کانون هرمزگان در رادیو خلیج فارس

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی کارشناس مسئول فرهنگی؛ هنری و ادبی کانون با موضوع چگونه کودکان را به کتاب‌خوانی ترغیب کنیم در برنامه رادیویی خانواده کلودنگ عشق حضور پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، فاطمه غلامزاده نخلی کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی کانون با حضور در رادیو خلیج فارس در رابطه با چگونگی ترغیب کودکان به خواندن گفت: یکی از راه‌های ترغیب کودکان به خواندن، معرفی مکان‌های تخصصی مطالعه ویژه کودکان و نوجوانان است که کانون پرورش فکری با ۲۰ مرکز ثابت؛ سیار و پستی این امکان را برای مخاطبان فراهم کرده است.

 غلامزاده نخلی عنوان کرد: کودکان را اگر از ابتدا شنونده تربیت کنیم در کتابخوان شدن آنها درآینده تاثیرگذار است.خواندن لالایی؛ کتاب‌های آوایی و آهنگین از نوپایی برای کودکان آنان را سر ذوق می‌آورد و در درک کتاب‌ها موثر می‌باشد.

وی همچنین افزود: هر چه می خوانیم در توانایی ما، در زبان و بیان تاثیر می‌گذارد. نقش غنی پدر بزرگ و مادربزرگ ها را در روایت قصه‌ها در راستای پرورش ذوق و علاقه کودکان به کتابخوانی را نباید فراموش کرد روایت خاطره‌ها و سرگذشت‌ها، کودکان را شیفته مطالعه می‌کند.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از راه‌های موثر در تقویت الگوی مطالعه؛ داشتن عادت مطالعه توسط والدین است که ارزش این فعالیت را بالا می برد.

وی با معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون پرورش فکری با عضویت یکساله کودکان و نوجوانان در همه فصول سال ۸ مهارت کتابخوانی را به شیوه رایگان برای مخاطبان انجام می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =