پاییز بی باران را کسی دوست ندارد .پس مداد هایمان را بر می داریم و آنقدر می نویسیم باران ،ابر ، قطره تا چشمان مان تر شود و ابر آسمان با ما همراه شود و آسمان یادش بیاید که زمان خشکسالی دیگر تمام است و باید ببارد. باران کلمات را قطره قطره کنار هم جمع می کنیم تا دل های شاد کودکان را آبیاری کنند .
زمان به وقت قطره های باران و کلمات کمی سرد است. اعضای انجمن ادبی رازاوه و هور به دو صورت حضوری و مجازی ، در محل مرکز شماره یک سنندج و نیز از طریق فضای اسکای روم در کنار هم جمع شده اند تا داستان ها و آثار خود را در کنار هم بخوانند و نقد کنند و از مطالعه هایشان بگویند و دریچه ای دیگر به ذهن واندیشه شان باز کنند و باهم و در کنار هم به رشد ادبی برسند .
مهمان این محفل ادبی از جنس خود اعضا و در کنار اعضا است. هاجر صفابخش مربی ادبی مراکز شهر سنندج است. او منتقد و نویسنده است .ترجمه کتاب به زبان کردی و همکاری با نشریات استانی را در رزومه ی کاری خود دارد.
صفابخش پس از شنیدن داستان های اعضا درباره ی اوج داستان با اعضا گفت وگو کرد و اظهار داشت : به نظر من هر مبحثی تعریفی دارد ، کاربرد و ویژ گی ها و تفاوت هایی دارد . اوج داستان یکی از عناصر پنهان داستان است که شگردهای نویسندگی و توانایی نویسنده را نشان می دهد.
وی همچنین افزود : اوج داستان یکی از شورانگیزترین و تنشزاترین و عالیترین لحظه ها در داستان است که گرهگشایی را به دنبال خود دارد.
صفابخش از اعضا خواست که با مطالعه ی مجدد داستان های خود به نقطه ی اوج آن ها نگاهی دوباره بیندازند و با بیان این نکته که اوج در واقع ادامهٔ حوادث گذشته و نتیجهٔ منطقی آنها است گفت : اوج کار ادبی و فعالیت های ادبی شما اعضا هستید که مداد هایتان را در دست می گیرید و اندیشه و نگاهتان را بر روی کاغذ در قالب داستان نقش می کنید و از این روبا مطالعه ی آثار بزرگان ادب فارسی می توانید موفق تر عمل کنید و راه خود را پیدا کنید وبه شیوه ی نگارش خودتان برسید.
آثار مهیلا اسماعیلی و ندا ملایی دراین نشست ادبی نقد شد. شرکت اعضای ادبی مراکز فرهنگی هنری استان به طور مجازی به این جلسه از انجمن هم جذابیت بخشید.
کد خبر: 320223
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
- چاپ
اعضای انجمن ادبی رازاوه و هور به دو صورت حضوری و مجازی، در محل مرکز شماره یک سنندج و نیز از طریق فضای اسکای روم در کنار هم جمع شده اند تا داستان ها و آثار خود را در کنار هم بخوانند و نقد کنند و از مطالعه هایشان بگویند و دریچه ای دیگر به ذهن واندیشه شان باز کنند و باهم و در کنار هم به رشد ادبی برسند .