اعضای انجمن هور و رازاوه استان کردستان به صورت حضوری و مجازی دور هم جمع شدند

اعضای انجمن ادبی رازاوه و هور به دو صورت حضوری و مجازی، در محل مرکز شماره یک سنندج و نیز از طریق فضای اسکای روم در کنار هم جمع شده اند تا داستان ها و آثار خود را در کنار هم بخوانند و نقد کنند و از مطالعه هایشان بگویند و دریچه ای دیگر به ذهن واندیشه شان باز کنند و باهم و در کنار هم به رشد ادبی برسند .

پاییز بی باران را کسی دوست ندارد .پس مداد هایمان را بر می داریم و آنقدر می نویسیم باران ،ابر ، قطره تا چشمان مان تر شود و ابر آسمان با ما همراه شود و آسمان یادش بیاید که زمان خشکسالی دیگر تمام است و باید  ببارد. باران کلمات  را قطره قطره  کنار هم جمع می کنیم  تا دل های شاد کودکان را آبیاری کنند . 
زمان به وقت قطره های باران و کلمات کمی سرد است. اعضای  انجمن ادبی رازاوه  و هور به دو صورت حضوری و مجازی ، در محل مرکز شماره یک سنندج و نیز از طریق فضای اسکای روم در کنار هم جمع شده اند  تا داستان ها و  آثار  خود را در کنار هم بخوانند و نقد کنند و از مطالعه هایشان بگویند و دریچه ای دیگر به  ذهن واندیشه شان باز کنند و باهم و در کنار هم به رشد ادبی برسند . 
مهمان این محفل ادبی از جنس خود اعضا و در کنار اعضا است. هاجر صفابخش مربی ادبی مراکز شهر سنندج است. او منتقد و نویسنده است .ترجمه کتاب به زبان کردی و همکاری با نشریات استانی را در رزومه ی کاری خود دارد.
صفابخش  پس از شنیدن داستان های اعضا  درباره ی اوج داستان با اعضا گفت وگو کرد و اظهار داشت  : به نظر من هر مبحثی تعریفی دارد ، کاربرد و ویژ گی ها  و تفاوت هایی دارد . اوج داستان یکی از عناصر پنهان داستان است  که شگردهای نویسندگی و توانایی نویسنده را نشان می دهد.
وی همچنین افزود : اوج داستان یکی از شورانگیزترین و تنش‌زاترین و عالی‌ترین لحظه ها در داستان است که  گره‌گشایی را به دنبال خود دارد.
صفابخش از اعضا خواست که با مطالعه ی مجدد داستان های خود به نقطه ی اوج آن ها نگاهی دوباره بیندازند و با بیان این نکته که  اوج در واقع ادامهٔ حوادث گذشته و نتیجهٔ منطقی آنها است گفت :  اوج کار ادبی و فعالیت های ادبی شما اعضا هستید که مداد هایتان را در دست می گیرید و اندیشه و نگاهتان را بر روی کاغذ در قالب داستان  نقش می کنید و از این روبا مطالعه ی آثار بزرگان ادب فارسی می توانید موفق تر عمل کنید   و راه خود را پیدا کنید وبه شیوه ی نگارش خودتان برسید.
 آثار مهیلا اسماعیلی  و ندا ملایی دراین نشست ادبی نقد شد. شرکت اعضای ادبی مراکز فرهنگی هنری استان به طور مجازی به این جلسه از انجمن هم جذابیت بخشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =